Placuszki z twarożkiem

Luty 10, 2009

placki-z-serem

placki-z-serem2

Placuszki z twarożkiem

Bardzo proste, szybkie i smaczne placuszki. W sam raz na śniadanie, nie tylko dla malucha :)

Składniki na około 10 placuszków:


* około 3/4 szklanki sera białego,
* 3 jajka,
* 4 łyżki mąki,
* 1 łyżeczka cukru (opcjonalnie).

+ jogurt naturalny/owoce/syrop klonowy/miód (do wyboru).

1. Białka oddzielić od żółtek, a następnie ubić na sztywną pianę.
2. Żółtka mieszamy z mąką, serem i delikatnie łączymy z białkami.
3. Placki smażymy na maśle na złotobrązowy kolor.

Przepis pochodzi z książki „365 smaków dla naszych dzieciaków” S. Elison i J. Gray.

Odpowiedzi: 16 to “Placuszki z twarożkiem”

  1. andzia-35 Powiedział/a:

    Aga:) chodzi może o serek wiejski?

  2. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Nie, o taki zwykły twaróg chodzi. Najlepszy taki co się kruszy :)
    Moja dwuletnia dama zjadła dzisiaj 3 na śniadanie.
    Zmieniłam w przepisie ;) faktycznie ten twaróg był mylący.

    A i jeszcze jedno, jak wymieszasz żółtko z mąką i serem to powstanie dość gęsta masa, dobrze jest najpierw połączyć z 1 łyżką piany z białek, a dopiero potem wmieszać deliaktnie resztę :)
    Pozdrawiam

  3. Majana Powiedział/a:

    Dziękuję za odwiedziny na moim blogu :) Zapisuję sobie Twego bloga jesli nie masz nic przeciwko temu :)
    A placuszki bardzo mi się podobają, przepis biorę :)
    Pozdrawiam.
    Majana

  4. An-na Powiedział/a:

    A mnie się podobają proporcje mąki do sera, tzn. niedużo mąki i sporo sera. Pozdrawiam :)

  5. tucha Powiedział/a:

    jeju, ja chcę malin :)
    śliczne te Twoje placuszki, chyba dzisiaj się w twaróg zaopatrzę

  6. Tilianara Powiedział/a:

    Mniam :) Mam twaróg, mam mąkę, jajka i cukier też i już idę zrobić sobie drugie śniadanie :)

    Piękne i apetyczne zdjęcia :)

  7. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    @Majano, :) będzie mi bardzo miło!

    @An-no, też doceniam takie przepisy.

    @Tucha, te maliny mam od cioci, starsznie slodkie i aromatyczne. Mniam..

    Te placki lubią dodatki :)

    Pozdrawiam

  8. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Tilia, dziękuję, mam nadzieję, że Ci posmakują :)
    Buziaki

  9. andzia-35 Powiedział/a:

    Chciałam jutro je zrobić…z jakimi dodatkami je podajesz?

  10. andzia-35 Powiedział/a:

    Ups..chyba czas na zmianę okularów..hehe

  11. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    :) Autorka przepisuje sugeruje by ze śmietaną lub jogurtem podawać, a ja wolę z syropem klonowym. Wg mnie bardzo się lubią z syropem :)
    Na patelni całkiem sporo rosną, ale na zimnym talerzy opadają :(
    Przepis w książce składa się z 3 składników: jajek, mąki i sera, ale ja od siebie daję szcyptę soli, i odrobine cukru (jak do nalesnikow). Pozdrawiam

  12. andzia-35 Powiedział/a:

    Aga zrobiłam je dzisiaj i bardzo mi smakowały..hmm..ja też uwielbiam placuszki z syropem klonowym, ale niestety zużyłam resztkę do placuszków owsianych. W każdym razie dziękuję za fajny przepis. Pozdrawiam serdecznie:-)

  13. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Cieszę się, że smakowały! :)
    Pozdrawiam

  14. aneta75 Powiedział/a:

    Witaj wczoraj wypróbowałam na podwieczorek te placuszki, były przepyszne! wszystko zjadły moje dzieci dla mnie i męża juz nic nie zostało:)nastepnym razem musze podwoić porcję ciasta, dzięki za świetne przepisy
    pozdrawiam

  15. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Bardzo się cieszę :) Pozdrawiam!

  16. madhlenne Powiedział/a:

    Dziś robiłam i muszę przyznać, że pyszne. Dla takich łasuchów jak ja polecam z sosem truskawkowym do deserów. PYCHA!


Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 89 other followers

