Perliczka z pieczonymi ziemniakami

Marzec 20, 2009

perliczka-z-pieczonymi-ziemniakami

Pieczona perliczka

Oto klasyczny przepis na pieczony drób. Jako dodatek proponuję doskonałe (według mnie) pieczone ziemniaki. W planach były również grillowane warzywa (cukinia, bakłażan, słodka papryka), ale tych nie udało mi sie kupić.

Porcja dla 2-3 osób:

* perliczka o wadze około 1kg,
* około 1 łyżki masła,
* garść świeżego tymianku,
* sól,
* pieprz,
* ewentualnie sok z cytryny,
* kilka łyżek wody/ bulionu.

1. Rozgrzać piekarnik do 180°C. Perliczkę oczyścić, opłukać i wytrzeć do sucha ręcznikiem papierowym.
2. Natrzeć skórę masłem, posypać solą, pieprzem i łyżką posiekanego tymianku. Wnętrze również przyprawić i włożyć resztę tymianku najlepiej w postaci całych łodyżek, skropić sokiem z cytryny (opcjonalnie).
3. Piec około 45-55 minut, przewracając  ją co jakiś czas z boku na bok, a na ostatnie 15 minut ułożyć ją piersiami do góry. W czasie pieczenia polewać perliczkę powstałym sosem.
4. Wyjąć z piekarnika, przełożyć na półmisek, przykryć folią aluminiową i zostawić na kwadrans aby mięso odpoczęło.

Pieczone ziemniaki

Porcja na 2-3 osoby:

* 6 – 7 średniej wielkości ziemniaków (tym razem użyłam odmiany Impala, niezła, ale jadłam lepsze tylko nazwa odmiany mi z głowy wyleciała :( ),
* garść świeżego rozmarynu,
* sól,
* pieprz,
* oliwa.

1. Ziemniaki dobrze wyszorować, pokroić na ćwiartki (jeżeli ktoś nie przepada za skórką może obrać ziemniaki). Zalać je zimną, osoloną wodą i gotować ok. 10 minut.
2. W czasie nagrzać piekarnik do temperatury 220°C.
3. Brytfannę (albo zwykłą blachę do pieczenia) polać kilkoma łyżkami oliwy i wsunąć do piekarnika, wyjąć, gdy się dobrze rozgrzeje, wrzucić na nią połowę rozmarynu.
4. Odcedzić ziemniaki, przykryć garnek i mocno nim potrząsać, żeby się ziemniaki trochę obtłukły, następnie wrzucić je na  blachę/brytfannę, posypać solą oraz pieprzem i pozostałym rozmarynem, wymieszać i wstawić do piekarnika na 20 minut.
5. Po tym czasie ziemniaki obrócić, jeżeli jest taka potrzeba to dolać odrobinę oliwy i ponownie wstawić do piekarnika na około 20 minut. Gotowe.

Przepis na te ziemniaki podała daglo, a pochodzi z programu Jamiego Olivera.

festiwal-kuchni-rosyjskiej

Odpowiedzi: 14 to “Perliczka z pieczonymi ziemniakami”

  1. Majana Says:

    o wow~!
    Piękna !
    Nigdy nie jadłam perliczki. Wyglada przepysznie:)
    Pozdrówki.

  2. Aga z zapiecka Says:

    dziękuję Majanko :)
    Polecam, mięso wg mnie smaczniejsze od kurczaka no i mniej tłuste.

  3. zawszepolka Says:

    A sio!!
    Ciekawe skad ja mam perliczke dostac he?? :)
    I te ziemniaki… ze mam sobie je upiec tak?:)))
    Kilka slonecznych buziakow przesylam bo Zamosc chyba znowu zasypalo.. :(

    :***

  4. andzia-35 Says:

    Ale cudny obiadek zrobiłaś. Tam dalej to chyba suróweczka z czerwonej kapustki?

  5. Aga z zapiecka Says:

    @zawszepolko :) gdzie jak gdzie ale u Ciebie dzikiego ptactwa chyba w sklepach nie brakuje.
    Masz je sobie upiec, tak po prostu :D

    PS Już nie jest tak źle, juz nie sypie…

    @Andziu,dzięki :)
    Zgadza się, surówka z czerwonej kapusty, jabłka i rzepy.

    Pozdrawiam cieplutko

  6. tucha Says:

    ale mi zapachniało – serca nie masz :)

  7. andzia-35 Says:

    Ojej, z rzepy to z pewnościa pyszna.Czy cebulkę też dodajesz?

  8. Aga z zapiecka Says:

    Oj tym razem zapomniałam :)

    skropilam lekko sokiem z cytryny i dalam odrobine majonezu. taka zmodyfikowana wersja coleslawa ;)

    @tucha, przeciez mnie znasz ;)

  9. asieja Says:

    wygląda imponująco:-)

  10. Aga z zapiecka Says:

    Dzięki asiejko, starałam się tak przy niedzieli :)

  11. Olalala Says:

    Też jeszcze nie jadłam perliczki :). Pysznie się prezentuje, zwłaszcza z tymi ziemniaczkami :). Ale cudo!

  12. An-na Says:

    Aga, najpierw napiszę, że Cię nominowałam do Kreativ Blogger Award, a potem zwieję z udkiem tej perliczki ;)

  13. Tilianara Says:

    Mmmm, wygląda obłędnie :)

  14. Aga z zapiecka Says:

    @Olalala dzięki, naprawdę warto spróbować :)

    @Aniu, i co ja teraz mam z tym fantem zrobić? ale nie powiem, jest mi bardzo miło :)

    @Tiliu, :-)) dzięki

    Pozdrawiam cieplutko


Dodaj komentarz

Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Dołącz do 89 obserwujących.

