Kruche ciasteczka kokosowe

Lipiec 21, 2008

kruche kokosowe herme

Kruche ciasteczka kokosowe

Przepis pochodzi z książki Pierre Herme „Desery” i wart jest wypróbowania.

Składniki na około 30 ciasteczek:

* 162g masła,
* 70g cukru pudru,
* duża szczypta soli,
* 37g wiórków kokosowych,
* 37g mielonych migdałów,
* 1 jajko,
* 162g mąki.

1. Ucieramy masło z cukrem, następnie łączymy z wiórkami kokosowymi, migdałami i solą.
2. W oddzielnej miseczce skłócić jajko, następnie dodać +/- 3/4 tego jajka do masy,a resztę odstawić.
3. Dodać mąkę, szybko wyrobić i odstawić do lodówki na 2h.
4. Rozwałkować ciasto na grubość około 3 – 5 mm i wycinać krążki o średnicy około 5 cm (autor radzi aby wycinać foremką ząbkowaną).
5. Układać ciastka na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować jajkiem (tym co odstawiliśmy na bok) i piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 180°C, jakieś 12-14 minut.
6. Po upieczeniu odstawić do ostygnięcia.

Ps. Przed schłodzeniem ciasta uformowałam wałek (choć jest z tym trochę zabawy – ciasto mocno się klei) zawinęłam w folię spożywczą a po wyjęciu z lodówki nie musiałam już wałkować, tylko pokroiłam na 3 mm plasterki, ułożyłam na blaszce i siup do piekarnika, polecam tę metodę!

Skomentuj

