Zimtsterne – gwiazdki cynamonowe

Listopad 20, 2008

Zimtsterne

Uwaga! To moja pierwsza zabawa we wspólne gotowanie😉 i mam nadzieję, że nie ostatnia. W ramach Festiwalu Kuchni Żydowskiej upiekłam gwiazdki cynamonowe (gwiazdki oczywiście sześcioramienne ;-)). Są pyszne, delikatne. Bardzo polecam. Myślę, że to jest bardzo ciekawa propozycja na nadchodzące święta.

Składniki:

* 3 białka,
* 180g cukru pudru,
* szczypta soli,
* ok 300g mielonych migdałów (zużyłam +/- 50g więcej),
* 2 łyżeczki esencji waniliowej,
* 1 łyżka mielonego cynamonu,
* 1/2 łyżeczki startej gałki muszkatołowej.

1. Blachę wyłożyć papierem do pieczenia.
2. Białka ubić (z dodatkiem szczypty soli) na sztywną pianę. Stopniowo dodawać cukier puder.
3. 3-4 pełne łyżki piany oddzielić i odstawić na bok.
4. Do reszty piany dodać połowę migdałów, wanilię, cynamon oraz gałkę. Następnie stopniowo dodawać resztę migdałów, aż do uzyskania konsystencji pozwalającej ulepić z ciasta kulę.
5. Ciasto odstawić na 1h do lodówki.
6. Wałkować na grubość 5mm podsypując cukrem pudrem. Wycinać gwiazdki, a następnie smarować je zachowaną pianką bezową.
7. Piec 20-25min w piekarniku nagrzanym do 150ºC. Pianka bezowa powinna lekko się zezłocić. Studzić na kratce.

Przepis pochodzi z książki Clarissy Hyman „Kuchnia żydowska”.

Odpowiedzi: 2 to “Zimtsterne – gwiazdki cynamonowe”

  1. margot Says:

    Jakie śliczne!
    A ja dziś odkryłam ten blog i jak się mi tu podoba

  2. Aga z zapiecka Says:

    Droga Margot, jest mi bardzo miło🙂


Skomentuj

