Sernik Mojito

Listopad 25, 2008

mojito1mojito2

Sernik Mojito

Gdy zobaczyłam sernik Mojito u Garbancity poczułam lekkie ssanie w brzuchu. Myślę sobie, przecież to nie jest czas na takie serniki…  z drugiej strony odrobina lata w listopadzie to chyba nic złego ?😉

Nie będę ukrywać, że to co wykombinowałam to ma niewiele wspólnego z przepisem Garbancity. Garbancita jako spodu użyła ciasteczek Oreo, a ja postanowiłam skorzystać z wypróbowanego i wg mnie genialnego przepisu M. Stewart na czekoladowy spód/czekoladowe ciasteczka. Spód wychodzi chrupiący, kruchy, bardzo czekoladowy z miętą w tle, taki mniam. Skorzystałam też z dostępnych na naszym rynku galaretek, zamiast bawić się żelatyną oraz barwnikami. Polecam wszystkim miłośnikom serników na zimno i mojito.

Proporcje na tortownicę o średnicy 18cm.

Spód:

* 55g miękkiego masła,
* 1 żółtko,
* 1/4 szklanki cukru,
* 1/2 szklanki ciemnego kakao,
* 1/4 szklanki mąki +1 łyżka,
* 3 krople ekstraktu miętowego/kropli miętowych.

1. Utrzeć masło z cukrem i żółtkiem na jednolitą masę.
2. Wymieszać mąkę z kakao. Następnie dodać do masy maślano-jajecznej.
3. Ciasto zawinąć w folię spożywczą (najlepiej od razu mocno rozpłaszczyć) i schłodzić w lodówce przez minimum 1h.
4. Tortownicę wyłożyć pergaminem, a następnie ciastem.
5. Wstawić do piekarnika rozgrzanego do temperatury 170-180° C. Program góra/dół. Piec około 12 minut.
6. Odstawić do ostudzenia.

Warstwa serowa:

* 400g sera śmietankowego typu philadelphia/president/zielona dolina,
* opakowanie galaretki cytrynowej,
* skórka starta z 1-2 limonek.

1. Galaretkę rozpuścić w 2/3 szklanki gorącej wody. Odstawić do ostudzenia.
2. Ser połączyć ze skórką z limonki. Dodać przestudzoną galaretkę. Wymieszać.
3. Odstawić na kilka minut do lodówki. Gdy masa zacznie tężeć, wyłożyć na spód.

Warstwa galaretkowa:

* 1 galaretka miętowo-jabłkowa ewentualnie cytrynowa (wtedy trzeba dodać 2 krople ekstraktu miętowego),
* około 50-100 ml rumu (do smaku),
* sok z 1-2 limonek (do smaku).

1. Galaretkę rozpuścić w 2/3 szklanki gorącej wody. Odstawić do przestudzenia.
2. Dodać do smaku sok z limonki oraz rum. Odstawić do lekkiego stężenia, po czym wyłożyć na wierzch sernika. Odstawić na kilka godzin do lodówki. Gotowe.

Odpowiedzi: 11 to “Sernik Mojito”

  1. Garbancita® Says:

    Óle!

    Beatiful cheesecake!

    Kisses :*


  2. Que no sabía que hablas castellano!

    Y yo dejándote mensajes en inglés, con lo mal que se me da y lo poco natural que queda.
    😀

    Me encanta tu tarta y la base de chocolate y menta me parece un acierto. A la próxima que haga le incorporaré la menta a la base.

    Por cierto, tu blog es precioso y tiene una pinta increible todo lo que muestras. Lástima que no entienda nada nada de polaco.

    Un besazo

  3. Aga z zapiecka Says:

    Bienvenido!
    Eres muy amable, gracias🙂
    Quiza, algun dia traduzco este blog al espanol.

    En cuanto a esta tarta, seguramente lo hare en verano. Que es refrescante, ligera, muy facil de hacer y sobre todo esta buenissima! Gracias🙂

    Oye, tranquilita😉 como podrias saber que hablo espanol?

    Un saludo
    Agnieszka

  4. andzia-35 Says:

    Aga, chodzi o takie zwykłe krople mietowe?

  5. Aga z zapiecka Says:

    Tak, możesz użyć takich zwykłych kropelek miętowych (z apteki), ja robiłam z ekstraktem ale moja znajoma używała kropli. Skład ten sam. Tyle, że krople są chyba mniej intensywne w smaku i trzeba ich użyć więcej.

  6. aga Says:

    cztam, czytam….kiedy będzie rum…i jest na samym końcu, jako idealne dopełnienie całości – bo czym byłoby Mojito bez rumu:)

  7. Aga z zapiecka Says:

    lemoniadą z miętą?😉

    Nie znałam Cię od tej… niecierpliwej strony🙂
    Pozdrawiam

  8. andzia-35 Says:

    Aga, zamierzam go popełnic na Wielkanoc, choć nie wykluczone, że wcześniej również mogę mieć wielką ochotę na niego:-)

  9. Aga z zapiecka Says:

    Już nie pamiętam jak to dokładnie było bo dawno temu go robiłam😉 ale z tej porcji ciasta wychodzi troche wiecej niz 1 spod, (piszę o tym dlatego żebyś przez przypadek nie zrobiła zbyt grubego spodu w końcu to nie byle jaka okazja). Z reszty ciasta proponuje Ci mietowe ciasteczka Marthy Stewart https://zapiecek.wordpress.com/2008/05/29/ciasteczka-czekoladowo-mietowe/ Trzymam kciuki i pozdrawiam!

  10. jstnk Says:

    Właśnie przed chwilą ujrzałam ten serniczek u Andzi-35 na blogu i pokochałam od pierwszego wejrzenia. Uwielbiam mojito i ostatnio zrobiłam spory zapas jego głównych składników, więc w ten weekend na pewno wypróbuję ten przepis.
    Och, już nie mogę się doczekać!
    Dziękuję za zamieszczenie tego cuda!:)
    Pozdrawiam!

  11. Aga z zapiecka Says:

    Witaj jstnk🙂
    Cała przyjemność po mojej stronie, serniki to czysta przyjemność. Czekam na relację po weekendzie😉 Pozdrawiam serdecznie! Aga


Skomentuj

