Pierogi ruskie

Listopad 28, 2008

Pierogi ruskie

Klasyczne pierogi z serem i ziemniakami. Smak farszu można wzbogacić odrobiną mięty lub smażoną cebulą.

Ciasto na pierogi autorstwa Bajaderki.

* 4 szklanki mąki pszennej,
* 2 jajka,
* około 3 łyżek oleju,
* około 5 łyżek śmietany,
* około 3/4 szklanki letniej wody,
* sól.

Można oczywiście zrobić ciasto wg swojego ulubionego przepisu.

Farsz:

* około 0,5kg tłustego twarogu,
* około 0,5kg ugotowanych ziemniaków, przeciśniętych przez praskę,
* sól,
* pieprz.

1. Ser wymieszać z ziemniakami, przyprawić, gdyby konsystencja była nieodpowiednia (zbyt sypki farsz) – dodać śmietanę.
2. Mąkę przesiać do dużej miski, dodać jajka, śmietanę, olej i sól.
3. Wymieszać, stopniowo dodawać wodę wyrabiając miękkie i elastyczne ciasto.
4. Zostawić ciasto przykryte folią lub ściereczką przez 10-15 minut.
5. Wałkować i wykrawać szklanką krążki, a następnie napełniać je farszem.
6. Gotować we wrzącej, osolonej wodzie, krótką chwilę od momentu ich wypłynięcia na wierzch.
7. Podawać polane śmietaną, lub cebulą zrumienioną na maśle.

Odpowiedzi: 3 to “Pierogi ruskie”

  1. Tilianara Says:

    Bardzo ciekawy pomysł z ciastem🙂 A jak apetycznie wyglądają same pierogi🙂 Mniam🙂

  2. margot Says:

    To ciasto jest jak marzenie ,lepienie pierogów to sama przyjemność ,wiem bo robiłam je nie raz
    a pierogi z ruskim farszem to moje ulubione
    Ja często zamiast twarogu daje tofu
    A i lubię takie ciasto pierogowe na zakwasie
    Wiem ,ze już pisałam ,ale napisze jeszcze raz jak dobrze ,że znalazłam twój blog bo bardzo się mi podoba

  3. Aga z zapiecka Says:

    Podpisuję się pod postem Margot..🙂 jest jak marzenie. Klasyczne ciasto robię tylko do pierogów z owocami.
    Ale z tofu jeszcze nie próbowałam. Samego tofu jeszcze nie probowalam.. moze wreszcie sie odwaze.

    Pozdrawiam serdecznie🙂


Skomentuj

