Bawarska sernikoszarlotka

Grudzień 19, 2008

bawarska sernikoszarlotka

Bawarska sernikoszarlotka

Ciasto, które nie wymaga ani specjalnej precyzji ani czasu, co więcej zawsze wychodzi. W sam raz na okolicznościową chandrę. Czy jest jeszcze ktoś kto tego ciasta nie zna?😉

Porcja na tortownicę o średnicy 20 – 24cm:


* około 125g masła,
* 150g mąki pszennej (szklanka),
* 30g (2 czubate łyżki) cukru, polecam brązowy zwłaszcza ciemny, który nadaje ciastu chrupkości.

* 225g (ja użyłam 250g twarogu zblenderowanego na krem) sera śmietankowego do serników,
* 2 jajka,
* 2 czubate łyżki cukru,
* 1 łyżeczka esencji waniliowej,

* 3-4 średniej wielkości kwaskowe jabłka,
* 1-2 łyżki brązowego cukru,
* trochę płatków migdałowych do posypania ciasta,
* płaska łyżeczka cynamonu,
* ewentualnie trochę soku z cytryny (gdyby jabłka były zbyt słodkie).

1. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, albo wysmarować masłem.
2. Posiekać masło z mąką i 2 łyżkami cukru w malakserze, powstanie coś jakby kruszonka, którą trzeba wylepić tortownicę i zrobić 1cm brzeg.
3. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180°C żeby się ciasto lekko podpiekło. Wyjąć i ostudzić.
4. Do malaksera wrzucić ser, jajka, cukier i esencję. Zmiksować na gładką jednolitą masę. Wylać na ciasto.
5. Jabłka obrać, wydrążyć środki, pokroić w cienkie półplasterki, posypać cukrem i cynamonem, wymieszać, ułożyć na masie serowej, posypać płatkami i wstawić do piekarnika na ok 45 minut, jak będzie przyrumienione a test z wykałaczką wypadnie pozytywnie to wyjąć i ostudzić.
6. Wg mnie najlepsza na zimno.

Z przepisu bajaderki.

Polecam także:

Jabłecznik z migdałową skórką,
Kruchą szarlotkę,
Biszkopt z jabłkami.

En versión española.

Odpowiedzi: 8 to “Bawarska sernikoszarlotka”

  1. zemfiroczka Says:

    Znam, znam!🙂 Nawet piekłam sama, Pyszne jest, u mnie jeszcze z dżemem malinowym było. Mmmm

    pozdrówka!

  2. Aga z zapiecka Says:

    To Twoja wersja bardziej luksusowa i dla podniebienia i dla „oczka”🙂
    Dobry pomysł, dzięki!

  3. Tilianara Says:

    Mniam, ale ciacho :))) Schrupałabym z chęcią :)))

  4. Tilianara Says:

    Wesołych i smacznych Świąt Ci życzę🙂

    Pozdrówka wigilijne🙂

  5. andzia-35 Says:

    Aga,
    zdrowych, wesołych świąt,mnóstwa prezentów pod choinką i smacznego jedzonka na świątecznym stole. Pozdrawiam światecznie Anna.

  6. margot Says:

    Wszystkie najlepszego

  7. Aga z zapiecka Says:

    Moje kochane dziękuję Wam serdecznie za pamięć i za życzenia, ja również Wam życzę wszystkiego co najlepsze w te święta. Może trochę wytchnienia od kuchni?😉
    Uściski
    Aga

  8. tucha Says:

    nie mogłam się zdecydować co dzisiaj upiec, dałam Małżowi swemu kajet z przepisami, bez zastanowienia stwierdził to🙂
    niestety zbrakło jabłek więc jest z jagodami, a druga ze śliwkami🙂


Skomentuj

