Naleśniki z jabłkami i kandyzowanymi kumkwatami

Styczeń 13, 2009

nalesniki3nalesniki2Naleśniki z jabłkami i kandyzowanymi kumkwatami

Znalazłam przepis na idealne (wg mojego podniebienia) naleśniki. Delikatne, maślane.. super, większość z nich zjadłam bez nadzienia. Chyba nawet pożarłam. Następnym razem dodam tylko mniej cukru. Nie dlatego, że wychodzą jakieś słodkie tylko dlatego, że ja jednak wolę naleśniki lekko słone nawet wtedy gdy są podawane jako deser. Ale to moje takie skrzywienie😉

Aha, mus jabłkowy wychodzi super, kumkwaty można zastąpić podprażonymi orzechami włoskimi i też będzie super, ja akurat miałam kumkwaty🙂

Żeby było jeszcze pyszniej można naleśniki polać sosem waniliowym.

Ciasto (proporcje na około 10 naleśników o średnicy 28cm):

* 125 g mąki,
* 15 g drobnego cukru,
* szczypta soli,
* 2 jajka,
* 325 ml mleka,
* 100 ml śmietanki kremówki,
* kilka kropli esencji waniliowej lub odrobina startej skórki cytrynowej,
* trochę sklarowanego masła do smażenia.

1. Do miski wsypujemy mąkę, cukier oraz sól, dodajemy jajka, mieszamy trzepaczką dolewając 100 ml mleka. W dalszym ciągu mieszamy dolewając pozostałą część mleka oraz śmietanę. Odstawiamy ciasto na 1h.
2. Zanim zaczniemy smażyć naleśniki dodajemy esencję waniliową.
3. Patelnię smarujemy masłem i podgrzewamy, smażymy naleśniki około 1 minuty z jednej strony i pół minuty z drugiej.

Mus jabłkowo-kumkwatowy:

* 2 kwaskowe jabłka,
* 30g masła,
* 6 -8 kandyzowanych kumkwatów.

1. Nadzienie przygotowujemy przed smażeniem naleśników.
2. Jabłka obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy na małe kawałki, wrzucamy do rondla, dodajemy masło oraz 50 ml wody.
3. Dusimy do miękkości, miksujemy blenderem na puree.
4. Kumkwaty kroimy na plasterki o grubości 2-3 mm, dodajemy do puree, mieszamy.

Źródło: Michel Roux „Jajka”.

Skomentuj

