Rosół wołowo – drobiowy

Styczeń 20, 2009

rosolRosół

Składniki:

* około 50 dag mięsa drobiowego na rosół,
* około 50 dag mięsa wołowego rosołowego z kością,
* 1 pęczek włoszczyzny (marchew, pietruszka, seler, cebula, por, liście selera),
* kilka ziarenek pieprzu,
* sól,
* pieprz,
* natka pietruszki.

1. Mięso umyć i zalać wodą (około 2l), doprowadzić do wrzenia, gotować na małym ogniu około godziny. Odszumować.
2. Dodać ziarenka pieprzu, 1/2 łyżki soli, umyte warzywa (cebulę możemy przypiec na złoty brąz na suchej patelni, a pozostałe warzywa podsmażyć na złoto na 1 łyżce oliwy przed dodaniem do rosołu).
3. Rosół powinien sobie mrugać około 2h. W razie potrzeby dolewamy wodę (zimną).
4. Gdy mięso jest już miękkie wyjmujemy, oddzielamy od kości, kroimy na małe kawałki, dodajemy do rosołu, wykorzystujemy do potrawki albo zjadamy oddzielnie.
5. Rosół przecedzamy przez sito, doprawiamy do smaku. Podajemy z kluseczkami, posypujemy natką pietruszki.

Zimowy Festiwal Zupy 10.01.2009 - 20.01.2009

Odpowiedzi: 6 to “Rosół wołowo – drobiowy”

  1. Tilianara Says:

    Chyba i ja w końcu się zabiorę do rosołku🙂 Tak smacznie do mnie mruga ;p

  2. Aga z zapiecka Says:

    Skoro mruga ;)to chyba nie masz wyboru
    Pozdrawiam cieplutko

  3. andzia-35 Says:

    Mmmm…rosołek…uwielbiam:-) Pozdrówka

  4. Aga z zapiecka Says:

    🙂 ja też uwielbiam, najbardziej za to że robi się sam
    Pozdrawiam

  5. Magda Says:

    Super rosołek mi wyszedł z tego przepisu. Próbowałam już wielu, w sumie nigdy nie wiedziałam jak go gotować, bo każdy robi to inaczej… I wychodził mi albo bez smaku albo jakiś z cudami wydziwami. No i przeważnie robiłam tak że mięso podgotowałam krótko, a nie godzine.. A tutaj mam to czego szukałam – prosty, pyszny rosołek. Dzięki.😉

  6. Aga z Zapiecka Says:

    Bardzo się cieszę, pozdrawiam!🙂


Skomentuj

