Rogale maślane

Luty 6, 2009

rogal51

Rogale maślane

To mój najulubieńszy przepis na słodkie, maślane rogale. Dla mnie są absolutnie idealne. Koniec, kropka.

Składniki:

* 1/2 szklanki mleka,
* 60g masła,
* 3 pełne łyżki cukru,
* 2 1/4 szklanki mąki,
* 2 jajka,
* 10g świeżych drożdży,
* 1/4 łyżeczki soli,
* marmolada, nutella etc

1. Mleko podgrzać, aż będzie lekko ciepłe, drożdże rozmieszać z 2 łyżkami mleka, odrobiną mąki i cukru, zostawić aż zaczyn zacznie się podnosić.
2. Resztę mleka zagotować, dodać masło, cukier i przestudzić.
3. Dodać przesianą mąkę, jajka, rozczyn, sól i mieszać, aż utworzy się miękkie, jednolite ciasto. Odstawić ciasto na 5 minut. Ponownie wyrabiać ,aż ciasto stanie się lśniące i gładkie.
4. Zostawić do wyrośnięcia w ciepłym miejscu na około 1 godzinę, aż podwoi swoją objętość.
5. Z ciasta wywałkować koło o średnicy 22cm. Podzielić na 8 trójkątów, na każdym z trójkątów położyć łyżeczkę marmolady, brzegi trójkątów posmarować rozmąconym białkiem i zwijać rogaliki, następnie ułożyć je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować masłem albo żółtkiem wymieszanym z odrobiną mleka i odstawić do wyrośnięcia.
6. Piec 8-10 minut w temperaturze 200°C, studzić na kratce.

Z tego przepisu wychodzi 8 rogalików + 4 bułeczki🙂

rogal1

Jest to nieco zmodyfikowany przepis bajaderki.

Odpowiedzi: 22 to “Rogale maślane”

  1. olalala Says:

    Dziś rano myślałam: ‚a jakby tak znaleźć gdzieś w internecie przepis na moje rogale z wczesnych lat dziecięcych?’. I proszę🙂. Wyglądają cudownie!

  2. andzia-35 Says:

    Aga, piękne, a wykonanie naprawdę prościutkie:-)

  3. Aga z zapiecka Says:

    @olalala: widzę, że w dobrym momencie opublikowałam przepis😛

    @andziu-35: a nie mówiłam?🙂

    Pozdrawiam

  4. Tilianara Says:

    Och, ty rogalowa kusicielko!🙂 Piękne :)))

  5. margot Says:

    Aga ,ale się rozsiekłaś ,fiu fiu

  6. Pinos Says:

    Obłędne.

  7. zemfiroczka Says:

    No i będę musiała je zrobić, bo mi ochoty na nie narobiłaś ;))

  8. asieja Says:

    jakie one piękne. i jak się błyszczą🙂

  9. Aga z zapiecka Says:

    😀 dziękuję serdecznie za miłe słowa.
    Rogaliki drożdżowe to czysta przyjemność🙂
    Pozdrawiam!

  10. till Says:

    Rewelacja!!!
    No i jestem jeszcze pełna podziwu dla tzw. całokształtu… gratuluję, Aga!!!

  11. Aga z zapiecka Says:

    Witaj w moich skromnych progach Till🙂 Bardzo mi miło🙂

  12. młoda Says:

    Aga, jaką mąkę dodajesz do cista drożdżowego tj. jaki typ – ja dodałam tortową i wydaje mi się, że ciasto jest trochę zbyt rzadkie

  13. Aga z zapiecka Says:

    Aga,teoretycznie najlepsza do drożdżowego jest luksusowa typ 550 (używam lubelli jest anprawdę dobra), ale jak nie mam to biorę 500, 650. Tortowa to chyba 450? Nie miewam jej w domu praktycznie.
    Czy wyrabiałaś tą metodą z 5 minutową przerwą? Jeżeli po drugim wyrabianiu ciasto jest zbyt luźne to dosyp odrobinę mąki. Będzie dobrze.🙂

  14. młoda Says:

    własnie tak zrobiłam, ja mam makę prosto od młynarza i jest bradzo, bardzo drobna:( zrobiłam jeszcze jedno doświadczenie – od niedawna mam automat do pieczenia chleba – trochę go jeszcze testuje i postanowiłam sprawdzić jak wyjdzie ciasto wyrabiane w automacie, wybrałam funkcję z 5 minutowym odpoczynkiem po pierwszym zagniataniu – teraz wyrasta:) wieczorem napiszę co z tego wyszło:)

  15. Aga z zapiecka Says:

    Na wodochłonność ma wpływ ilość białka w mące (tej informacji pewnie od młynarza nie dostałaś), a także wilgotność mąki. Im więcej białka tym lepiej. A z maszyną nie mam żadnych doświadczeń.

  16. młoda Says:

    Aga, maszyna wyrobiła ciasto super i rogale wyszły rewelacyjne:)
    pozdrawiam

  17. Aga z zapiecka Says:

    U Was juz wieczor?😉 Bardzo się cieszę z tego, że się udały!
    Pozdrawiam

    PS Slyszalam, ze Was zasypalo dzisiaj..

  18. młoda Says:

    oj i to całkiem nieźle – Aga, co do tych rogalików to…mi wyszło ich 20:) powiedz mi czy te które ty fotografowałaś są na talerzyku deserowym czy na spodku od filiżanki??? chciałabym jakoś określić ich wielkość

  19. Aga z zapiecka Says:

    Na dużym spodku o średnicy 16cm (zmierzyłam specjalnie dla Ciebie)🙂 wychodzi mi 8 rogalików + te 4 bułeczki wielkości kupnych pączków😀

  20. młoda Says:

    to moje wywałkowane koło miało chyba mniejszą średnicą niż 22cm bo rogaliki wyszły zdecydowanie mniejsze, ale to chyba bez różnicy skoro już ich nie ma:)

  21. Aga z zapiecka Says:

    Miałam Ci napisać, że one się całkiem dobrze przechowują..ale to już chyba nieaktualne😉

  22. motylekgoha Says:

    zrobiłam te rogaliki z podanych składników i wyszły bardzo dobre ;)) za dwa dni mojej rodzince znowu piekła rogaliki z tym że tym razem z potrójnej porcji ciasta ale było rogalików,wszystkim bardzo smakowały dziękuje za przepis.


Skomentuj

