Chleb węgierski

Luty 13, 2009

chleb-wegierskiChleb węgierski

Chleb prosty, szybki i co najważniejsze bardzo smaczny.

Składniki:

* 450 g zakwasu żytniego,
* 200 g wody,
* 20g świeżych drożdży (następnym razem dam mniej),
* 1 łyżeczka cukru,
* 450 g mąki pszennej chlebowej  (dałam pół na pół żytniej chlebowej i pszennej chlebowej),
* płaska łyzka soli (15ml),
* 150 g ugotowanych ziemniaków przeciśniętych przez praskę,
* 1 łyżka kminku (jak ktoś lubi).

1. W dużej misce wymieszać wszystkie składniki. Zagnieść jednolite ciasto. Będzie luźne i lepiące. Odstawić na 30 minut.
2. Przełożyć do formy (14x32cm) wyłożonej papierem. Odstawić do wyrośnięcia, aż podwoi swoją objętość (u mnie to trwało 1h10minut).
3. Piec w piekarniku nagrzanym do 220°C przez 15 minut, a następnie zmniejszyć temperaturę do 180°C i piec jeszcze około 30 minut.  Upieczony chleb  popukany od spodu wydaje głuchy odgłos. Ostudzić na kratce.

Przepis pochodzi z Pracowni Wypieków Liski, a znalazłam u Tilii w Kuchni Szczęścia.

Odpowiedzi: 8 to “Chleb węgierski”

  1. andzia-35 Says:

    Wygląda pięknie..szkoda tylko, że ja do tej pory nie wzięłam się za zakwas:)))))

  2. Aga z zapiecka Says:

    Lepiej późno niż wcale😉
    Pozdrawiam i dziękuję Andziu

  3. Majana Says:

    Chlebek wygląda na pyszniutki i pachnący!🙂 Mniam:)

  4. margot Says:

    Aga ,on ma takie fajne serduszkowe ,wgłębienie na środku, wygląda tak Walentynkowo wręcz.
    Prawda ,że pieczenie chleba wciąga? Ja chyba juz nie potrafię bez pieczenia żyć:D

  5. asieja Says:

    jaki piękny..

  6. Mafilka Says:

    O! Brat bliźniak mojego węgierskiego uciekiniera😉
    Ąle Twój śliczniejszy🙂

  7. Aga z zapiecka Says:

    @Majano święte słowa! Taki właśnie jest pyszniutki i pachnący!

    @Margot trochę opadł, chyba z powodu konsystencji ciasta, powinnam była dac mniej wody. No ale rzeczywiście w zamian mam walentynkę🙂 A pieczenie wciąga, ja juz od ponad roku chleba nie kupuję w sklepie.

    @asieja dziękuję!🙂

    @Mafilko, nie narzekaj, widziałam Twojego węgra i wygląda uroczo🙂

    Buziaki!

  8. Tilianara Says:

    Wow, piękny,piękny, piękny :))) Aż mnie znów na niego ochota naszła :)))


Skomentuj

