Chałka

Luty 17, 2009

chalka1

chalka21

Chałka

Przygotowanie tej chałki sprawia tyle przyjemności, że grzechem byłoby nie podzielenie się tym przepisem😛 Nie wiem dlaczego tyle czasu omijałam szerokim łukiem przepisy na wszelkie plecionki…

Skladniki:

* 4 i 1/2 szklanki przesianej mąki,
* 15-20g świeżych drożdży,
* 60g cukru,
* 200-250ml letniej wody,
* 2 płaskie łyżeczki soli
* 2 całe jajka,
* 2 łyzki oliwy,
+ żółtko (na skórkę).

1. Wszystko wyrobić na jednolitą masę, odstawić na 5 minut, wyrobić ponownie. Ciasto powinno być elastyczne.
2. Odstawić do wyrośnięcia.
3. Podzielić na 6 równych części, uformować wałeczki (chałka będzie zgrabniejsza jeżeli wałeczki będą węższe na końcach) i zapleść –> Instrukcja zaplatania.
4. Pozostawić do wyrośnięcia na 30 minut (albo ciut dłużej), posmarować żółtkiem. Piec w 190-200°C przez około 25-30 minut.
Przepis Izuni2007 z Cincin.

Odpowiedzi: 19 to “Chałka”

  1. Liska Says:

    Zapleciona jest zawodowo! Piękna🙂

  2. Aga z zapiecka Says:

    Dziękuję Lisko!🙂

  3. anecik-79 Says:

    śliczna i do tego mleczko ach jak ja lubie chałki

  4. Adrijah Says:

    piękna🙂 ja bym ją pewnie kruszonką potraktowała, ale bez niej też jest ładnie🙂 i napewno smacznie

  5. asieja Says:

    ja póki co też omijam
    ale skoro piszesz,
    że to tyle przyjemności
    to może i ja powinnam spróbowac
    wszak wygląda pysznie🙂

  6. Majana Says:

    och, piękna jest! Cudowna plecionka!:) Chyba muszę wkrotce zrobić chałkę🙂

  7. zemfiroczka Says:

    Ale chała! ;)Jestem nią oczarowana🙂

  8. Aga z zapiecka Says:

    Bardzo mi miło!🙂

    @anecik-79, specjalnie ją upiekłam do mleka na kolację😉

    @adrijah, też bardzo lubię z kruszonką, ale wtedy nie byłoby widać warkocza hahaha

    @asieja, naprawdę nie jest to bardzo skomplikowane, za pierwszym razem nie wyszła specjalnie zgrabna, ale za drugim jak widać na zdjęciach dość fotogeniczna🙂 pół godziny poświęciłam na formowanie wałeczków i zaplatanie (ale miałam małego pomocnika…🙂 )

    @Majanko, dzięki. W takim razie czekam an twoją chałkę🙂

    @Zemfiroczko🙂

    buziaki😀

  9. Adrijah Says:

    ah no tak, nie pomyślałam o warkoczu. rzeczywiście kruszonka w konteście warkocza psuje efekt🙂

  10. Aga z zapiecka Says:

    😉

  11. tucha Says:

    ech, jak ta chałka na mnie patrzy….😛

  12. Aklat Says:

    Pięknie wygląda. Musiała być pyszna🙂

  13. Tilianara Says:

    Wow, piękna🙂 No brak słów, taka wspaniała🙂

  14. Aga z zapiecka Says:

    Dzięki serdeczne
    pozdrawiam
    aga🙂

  15. tucha Says:

    faktycznie zaplatanie tej chałki to czysta radość🙂

  16. tucha Says:

    ależ mi skubana wyrosła🙂

  17. Aga z zapiecka Says:

    Cieszę się!!!🙂

  18. tucha Says:

    zrobiło się z tego moje dyżurne pieczywo, jak wieczorem się opamiętam, że nie ma chleba, to zaplatam i piekę na rano na śniadanie
    ostatnio podbiła pewnego grilla, obecni nie mogli uwierzyć, że ona nie „sklepowa”🙂

  19. Aga z zapiecka Says:

    tu mnie troszkę zaskoczyłaś🙂


Skomentuj

