Sernik czekoladowy z imbirem

Luty 24, 2009

sernik-czekoladowy

Sernik czekoladowy z imbirem

Bardzo kremowy, doskonale zrównoważony w smaku, myślę, że przypadnie do gustu nawet umiarkowanym fanom gorzkiej czekolady. Przepis w nieco zmodyfikowanej formie pochodzi z książki Gordona Ramsay’a  „Niedzielne przysmaki”.

Tortownica o średnicy 18cm,

Spód:

* około 100g herbatników imbirowych,
* 35g masła.

Masa serowa:

* 2 jajka,
* 200g serka mascarpone,
* 100g tłustego, zmielonego twarogu,
* 20g cukru pudru,
* 100g gorzkiej czekolady (można wykorzystać czekoladę imbirową),
* 1 łyżeczka świeżo startego imbiru.

1. Rozkruszyć herbatniki na spód, połączyć z roztopionym masłem. Wyłożyć do tortownicy i równomiernie rozsmarować. Zapiekać  przez około 5 minut w temperaturze 190°C. Odstawić do ostudzenia.
2. Serki wymieszać, zmiksować z jajkami i cukrem,  połączyć z  przestudzoną, rozpuszczoną czekoladą oraz imbirem.
3.  Masę serową przelać do tortownicy, (tortownicę zabezpieczyć od spodu folią aluminiową!) piec w kąpieli wodnej w temperaturze 160°C około 50 minut. Sernik jest gotowy chwilę po zesztywnieniu całej masy, ale w środku ciasto powinno mieć tendencję do kołysania się.
4. Sernik wyjąć z piekarnika, nożem oddzielić ciasto do brzegów tortownicy. Ostudzić.

Podawać solo, albo z kremówką aromatyzowaną syropem imbirowym.

Odpowiedzi: 17 to “Sernik czekoladowy z imbirem”

  1. Majana Says:

    Och, cudny sernik! Jestem wielbicielką serników , więc koniecznie muszę go zrobić🙂

  2. Aga z zapiecka Says:

    Majanko, jestes jak błyskawica🙂 Dziękuję i pozdrowienia przesyłam!

  3. Majana Says:

    A bo ja działam jak torpeda hi hi😉 Dodatkowo powiem Ci jeszcze, ze lubię tego skubanca Gordona Ramsaya !:)

  4. poswix Says:

    Kojarzy mi się z wypiekami Nigelli, piękne zdjęcie.🙂

  5. zawszepolka Says:

    Bardzo bardzo ladne zdjecie Aga! I ten imbirowy spod🙂 Pysznosci🙂

  6. Aga z zapiecka Says:

    @Majanko, torpeda mówisz🙂
    ps. też go bardzo lubię :))

    @poswix, witam serdecznie🙂 chyba wiem dlaczego Nigelli😉

    @zawszepolko, miło mi bardzo🙂 powiem Ci na ucho, że do tego imbirowego spodu wykorzystałam przepis Liski na gingersnaps, miałam to dopisać później przy wklepywaniu przepisu na te cudne ciasteczka, ale co tam😉

  7. Olalala Says:

    Mniam! Cudowny sernik i cudowne zdjęcie🙂. Musi być pyszny, uwielbiam takie połączenia smakowe🙂. Mniam, po raz drugi😉.

  8. asieja Says:

    skoro umiarkowanym fanom czekolady przypadnie do gustu
    to mnie na pewno
    ja jestem fanem absolutnym🙂

  9. konsti Says:

    Juz gdzies pisalam, ze nigdy nie laczylam imbiru i czekolady. Musze sprobowac, tyle przepisow kusi! Pozdrawiam

  10. andzia-35 Says:

    Aga, super serniczek! Pozdrawiam serdecznie!

  11. Bea Says:

    Aga, brzmi naprawde pysznie! tez jeszzce nie laczylam czekolady z imbirem, ale jeden z przepisow pana Hermé tez czeka na wyprobowanie😉

    Pozdrawiam!

  12. An-na Says:

    Wygląda pięknie i… intryguje mnie ten imbir w połączeniu z serkiem i czekoladą. Bardzo imbirowy w smaku?

  13. Aga z zapiecka Says:

    Dziewczyny dziekuję za miłe słowa!🙂

    An-no, muszę zaznaczyć, że bardzo lubię imbir🙂 i dla mnie ciut za słabo imbirowy. Dla męża było pikantnie, ale to chyba za sprawą spodu. Był dość wyrazisty.

    Pozdrawiam🙂

  14. zemfiroczka Says:

    Ależ mi się podoba to ciacho! fajne połączenie smaków, no i prezencja pierwsza klasa!🙂

    pozdr

  15. Aga z zapiecka Says:

    No z prezencją to tak na 99%, chciałam dorzucić wisienkę, ale ktoś mnie uprzedził i bałam się, że mogę zostać posądzona o plagiat😛

  16. Tilianara Says:

    Zrobiłam🙂 Mniamuśny był, choć bardziej jak sernikobrownie niż sernik🙂

  17. Aga z zapiecka Says:

    Cieszę się, że smakował Tiliu🙂 Wiesz sernikobrownie tez ludziom różnie wychodzi. Na pewno nie przypomina sernika wiedeńskiego, ale musem nazwać go nie można. Buziaki


Skomentuj

