Surówka coleslaw

Marzec 4, 2009

coleslaw

Coleslaw

Klasyczna sycąca surówka. Jedna z moich ulubionych.🙂 Wg Jamiego Olivera.

Składniki na około 4 porcje:

* 1/2 główki czerwonej kapusty (może być biała a nawet pekińska),
* 2 niewielkie marchewki,
* 1 jabłko,
* pęczek natki pietruszki,
* 1 mała czerwona cebula,
* sok z 1 cytryny,
* majonez (ilość wg upodobania),
* 1 łyżeczka musztardy,
* sól,
* pieprz.

1. Kapustę obrać z wierzchnich liści i drobno pokroić. Wrzucic do miski.
2. Cebulę pokroić w cienkie półplasterki, marchewki i jabłko pokroić w zapałki lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach, wrzucić do miski z kapustą i wymieszać. Dodać natkę pietruszki, sok z cytryny, majonez, musztardę. W razie potrzeby doprawić solą i pieprzem.

Polecam także: Surówkę z kapusty kiszonej.

Odpowiedzi: 14 to “Surówka coleslaw”

  1. asieja Says:

    klasyczna, ale nigdy jej nie jadłam
    nigdy też nie łączyłam czerwonej kapusty z marchewką
    coleslaw zawsze kojarzył mi się z białą kapustą i w takiej wersji jadłam, ale to miła i na pewno pyszna odmiana
    no i atrakcyjniejsza kolorystycznie:-)

  2. Majana Says:

    Piękna klasyka, smaczna, pachnąca. Uwielbiam ją!:) Zwykle jem w wersji z białą kapustą, ale z czerwoną równiez pięknie i pysznie się prezentuje .

  3. Aga z zapiecka Says:

    @Asieja, spróbuj, fajnie chrupie. Mojej dwulatce bardzo smakuje🙂

    @Majanko, u mnie czerwona bo mniejsza, teraz w warzywniakach biała jest na ogół gigantyczna, a nas tylko 2+1, kto by to zjadł?

    Pozdrówka

  4. zawszepolka Says:

    Ja tak po prostu po chamsku se wsadze widelca w ta miske i se tak sprobuje tej salatki co ?:))))) Wyglada pysznie, a czerwona kapusta zdecydowanie przewyzsza klasa kapuste biala! :)))))

  5. Aga z zapiecka Says:

    Jedz, na zdrowie!😉

  6. margot Says:

    ale kolory ,pięknie sie prezentuje ta surówka ,az mi się takiej zachciało

  7. Aga z zapiecka Says:

    Zachęcam🙂

  8. margot Says:

    a i oczywiście pyszna była i na stałe wchodzi do menu :))))))

  9. Aga z zapiecka Says:

    Margot super wygląda, cieszę się, że tez ja polubiliscie🙂

  10. młoda Says:

    przepyszna – właśnie ją zrobiłam i za chwilę jej nie będzie:)

  11. Aga z zapiecka Says:

    Cieszę się🙂

  12. D. Says:

    Rewelacyjna:) Bardzo dziękuję za kolejny przepis:) Czytając Twojego bloga wiem, że gotowanie jest Twoją pasją. Jest bardzo ciepły, przytulny, a przy tym wszystkim wygląda też profesjonalnie. Jedna uwaga: Twoje zdjęcia są cudowne, fajnie byłoby oglądać je w większym formacie:) Pozdrawiam

  13. Aga z zapiecka Says:

    Witaj D.
    dziękuję za miłe słowa🙂

    jeżeli chodzi o zdjęcia to z jednej strony mam ograniczoną pojemność „biblioteki” na wordpressie, z drugiej strony jest to utrudnienie dla tych którzy nie szanują praw autorskich…

    Pozdrawiam serdecznie!
    Aga


Skomentuj

