Potrawka z kurczaka

Marzec 7, 2009

Potrawka z kurczaka

Kolejne danie démodé, które jednak w naszym domu cieszy się niesłabnącą popularnością. Najlepsze z purée ziemniaczanym i z buraczkami.

Porcja dla 2 – 3 osób:

* 1 – 2 udka kurczaka lub około 30 dkg mięsa drobiowego,
* pęczek włoszczyzny,
* sól,
* 4 ziarenka ziela angielskiego,
* liść laurowy,
* pieprz,
* czubata łyżka masła,
* 2 łyżki mąki pszennej,
* łyżeczka sosu worcestershire (opcjonalnie),
* około 1 łyżeczki soku z cytryny (ewentualnie szczypta kwasku cytrynowego),
* 1-2 łyżki śmietany 18%,
* natka pietruszki.

1. Mięso umyć, oczyścić dokładnie, wrzucić do garnka, zalać 1,5 l gorącej wody (użyć tyle wody aby mięso było zanurzone), dodać ziele angielskie, liść laurowy i gotować na wolnym ogniu około 45 minut. Wrzucić włoszczyznę i gotować jeszcze z 15 minut, sprawdzać widelcem czy mięso jest miękkie, najlepsze jest takie co się praktycznie rozpada.
2. Gdy mięso jest już gotowe wyjąć z wody, ostudzić, obrać ze skóry, odfiletować z kości. Pokroić na kawałeczki. Rosół zachować (warzywa z rosołu także).
3. W rondlu roztopić masło, dodać mąkę i przygotować białą zasmażkę, (jeżeli jest zbyt płynna dodać mąkę, jeżeli zbyt gęsta dodać masło) cały czas mieszając dodawać stopniowo rosół (nie powinno go być więcej niż 0,75l). Całość doprawić do smaku solą, pieprzem, sokiem z cytryny i sosem worcester.
4. Dodać mięso, warzywa z rosołu (pokrojone na małe kawałki) i podgrzać. Zabielić śmietaną, na koniec dodać natkę pietruszki, dużo pietruszki.

Odpowiedzi: 21 to “Potrawka z kurczaka”

  1. An-na Says:

    O BOŻE, JAK JA LUBIĘ TO DANIE! Głównie z ogromną ilością koperku, czasami z dużą ilością cytryny… A czasem – (identycznie!) jak Twoje. Chyba się złamię i wykonam mimo diety😉

  2. Tilianara Says:

    Ale piękny garnuszek🙂 A danie zapowiada się smakowicie🙂

  3. Bea Says:

    Jaki cudny garnuszek!!! takiej potrawki nie znam, ale wyglada prawie jak zurek😉 ktory uwieeelbiam🙂

  4. Olalala Says:

    Mi też się podoba ten garnuszek🙂. Piękny! A potrawka musi być pyszna🙂. Właśnie wyobraziłam sobie ją z purée i koperkiem… Mmm :)…

  5. bellaaa.15 Says:

    Ten śmietanowiec powala mnie na kolana ..:) nie mogłam znaleść klik kliku do komentarzy (hihi).
    Też robimy tego typu deserek, ale w twoim wykonaniu.. poezja ;dd, muszę spróbować latem!😉

  6. zawszepolka Says:

    Aga za kazdym razem jak tutaj zagladam przywolujsze moje wspomnienia🙂
    Dzisiaj przegladalam zdjecia z wakacji w Zamosciu z 2007 … i tak bardzo zachcialo mi sie tam byc!
    Pozdarwiam goraco! :*

  7. andzia-35 Says:

    Też lubie taką potrawkę:)) Buziaki:)))

  8. Aga z zapiecka Says:

    @Aniu :)To mnie zaskoczyłaś, cieszę się, że Ty równieżz jesteś fanką tej potrawki😀
    Mła też lubi dużo cytryny.

    @Tilia, dziękuję. Ten garnuszek moja mama dostała kiedyś w prezencie na dzień kobiet razem z pozostałymi elementami zastawy stołowej, które jednak nie przetrwały próby czasu😦

    @Bea🙂 dziękuję. Smakuje nieco inaczej niż żurek😉 Ta potrawa była kiedyś popularna na stołówkach.

    @Olalala, dzięki🙂 Właśnie najlepsza z puree i koperkiem.

    @bellaaa.15 dziękuję :-))
    Jak chcesz wystawić komentarz pod smietanowcem musisz „wejść w przepis”, (tzn. kliknąć w tytul) i wtedy pojawi się opcja z komentarzem.

    Pozdrawiam🙂

  9. Aga z zapiecka Says:

    @Zawszepolko, cieszę się o ile są to miłe wspomnienia😉
    a do wakacji juz tak niewiele zostało🙂

    @Andziu, witaj w klubie😀

    Pozdrawiam :*

  10. pani domu Says:

    świetny przepis…łatwy do zrobienia

  11. kozica Says:

    Zrobiłam te potrawke jakiś czas temu, właśnie z Twojego przepisu. Wyszła pyszna:)

  12. Aga z zapiecka Says:

    Bardzo sie ciesze🙂
    Pozdrawiam Aga

  13. ola Says:

    wyszedł pyszny obiadek. Super przepis!

  14. rogpiotr@ymail.com Says:

    właśnie nad tym pracuję….:) dam znac co z tego (nie) wyszło:) ….ale klimat się roznosi fajny:)

  15. rogpiotr@ymail.com Says:

    zamiast masła dałem jakiegoś MIX-a ( bo masło spaliłem:) i troche oleju i masła czosnkowego i po dodaniu rosołu wyszedł mi taaaaaaaaki sos że… że brak słów…. mistrzostwo!!!

  16. rogpiotr@ymail.com Says:

    udało się.. polecam!!!

  17. Aga z Zapiecka Says:

    Cieszę się, że się udało i że smakowało🙂 To jeden ze smaków mojego dzieciństwa.

    Pozdrawiam przedświątecznie
    Aga

  18. zerowek Says:

    ja pamiętam z dzieciństwa w potrawce groszek zielony🙂 ???

  19. Margo Says:

    Moja stołówkowa potrawka z kurczaka!! Właśnie ja robię korzystając z Twojego przepisu – dzięki!

  20. Aga z Zapiecka Says:

    Hmmm, groszek zielony? ja się nie spotkałam, ale całkiem możliwe. A może to był po prostu groszek z marchewką jako przystawka do potrawki?🙂 Pozdrawiam


  21. fajny przepis. dzięki.


Skomentuj

