Kluski w dwóch odsłonach

Marzec 9, 2009

kluski-z-serem

Kluski z serem i skwarkami

Składniki:

* makaron domowy lub fabryczny,
* ser biały,
* skwarki.

Makaron wymieszać z pokruszonym serem, okrasić tłuszczem ze skwarkami i gotowe.

kluski-z-truskawkami

Kluski z truskawkami

Porcja dla 1 osoby:

* makaron domowy lub fabryczny,
* szklanka truskawek (mogą być mrożone),
* cukier do smaku,
* łyżka kwaśnej śmietany.

Truskawki rozmrozić, rozdrobnić widelcem, osłodzić do smaku, wymieszać ze śmietaną i tak przygotowanym sosem polać kluski. Gotowe.

Ciasto makaronowe jajeczne (porcja dla 2 osób):

* 200g mąki pszennej,
* 2 jajka,
* szczypta soli.

1. Wsypać mąkę oraz sól do malaksera, dodać jajka. Miksować chwilę (aż powstanie gładkie i elastyczne ciasto). Odstawić na 15 minut.
2. Następnie podzielić na 4 części, każdą część bardzo cienko rozwałkować na kształt prostokąta, posypać mąką, złożyć luźno kilka razy, pokroić w równe paski o szerokości kilku milimetrów.
3. Gotować w osolonej wodzie.

Te potrawy kojarzą mi się z wakacjami u babci, zbieraniem truskawek, warzeniem sera, gotowaniem na węglowej kuchni.. i z czasami których już nie ma.

Odpowiedzi: 11 to “Kluski w dwóch odsłonach”

  1. asieja Says:

    ja wybieram tą drugą wersję
    to dla mnie smak lata
    i smak dzieciństwa,
    a te lubię najbardziej🙂

  2. zemfiroczka Says:

    A jednak!🙂 Moje kluchy jutro😉

    Tymczasem biorę truskawki😉

  3. konsti Says:

    A dla mnie obie wersje to strzal w dziesiatke! Mniam, mniam…

  4. aga-aa Says:

    poprosze wersję pierwszą z domowym makaronem

  5. Aga z zapiecka Says:

    @asiejko poleciało!🙂

    @oczko, męczyły mnie, musiaąłm je wypuścić😉 Truskawki mówisz? Czemu nie jestem zaskoczona🙂

    @konsti cieszę się bardzo :)))

    @aga-aa obie wersje są z domowym🙂 sekret tych klusków tkwi w ich „domowości”😉

    Buziaki!
    Aga

  6. Tilianara Says:

    Ale kusisz tymi makaronami🙂 Normalnie makaronowa rozpusta :)))

  7. zawszepolka Says:

    :)) Te z serem i skwarkami to ulubione kluski mojej Mamy! Aga moja Mama ma takie samo imie jak Twoja Coreczka :)))

  8. tucha Says:

    rosół domowy jest w chałupie, domowe kluseczki byłby do kompletu😛

  9. Olalala Says:

    Jak pysznie :)! Bez zastanowienia biorę drugą wersję, choć tak sobie myślę, że i pierwszą bym nie pogardziła🙂. Obie są kuszące, ale truskawki wygrywają bez dwóch zdań🙂. Mniam!

  10. Majana Says:

    Piękne kluseczki, dla mnie zdecydowanie z truskawkami!:))) Piękne zdjęcia🙂

  11. Aga z zapiecka Says:

    @Tilia, u Ciebie rozkosznie a u mnie rozpustnie, jakaś sprawiedliwość musi być😉

    @zawszepolko, :)) pozdrawiam serdecznie Ciebie i Twoją Mamę Gabrysię🙂

    @tucho, nie pozwól im długo na siebie czekać, osobno im źle😛

    @Olalala,🙂 widzę, że truskawki wygrywają ze skwarkami

    @Majanko, już się robi!🙂
    dziękuję🙂

    Pozdrawiam Aga


Skomentuj

