Racuszki z jabłkami

Marzec 9, 2009

racuchy

Racuchy z jabłkami

Do tych racuszków mam spory sentyment, to smak dzieciństwa😉

Porcja dla 2-3 osób:

* 3/4 szklanki mleka,
* około 1 szklanki mąki,
* 1 jajko,
* 1/4 łyżeczki sody,
* 1 łyżeczka cukru,
* 2 jabłka (polecam renetę),
* szczypta soli,
* cukier puder,
* olej/masło do smażenia.

1. Do miski wbijamy jajko, dodajemy mleko, następnie przesianą mąkę, cukier oraz sól, mieszamy. Ciasto powinno być dość gęste, o konsystencji gestej śmietany.
2. Jabłka myjemy, obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w krążki o grubości około 5 mm, możemy posypać lekko cynamonem. Maczamy w cieście z obu stron i smażymy na średnim ogniu, na złoty kolor.
3. Usmażone placki można posypać cukrem pudrem. Smacznego!

Odpowiedzi: 11 to “Racuszki z jabłkami”

  1. asieja Says:

    dla mnie to też smak dzieciństwa:-)
    teraz już bardzo rzadko się takie robi, niestety

  2. tucha Says:

    ohoho, cudne 🙂

  3. Majana Says:

    Lubię racuszki, lubię smaki z dziecinstwa🙂 Apetyczne!:)

  4. Tilianara Says:

    Choć to nie jest mój smak dzieciństwa, to te racuszki wyglądają tak, że czuję się odmłodzona o kilka dobrych latem i łapką bym je wyjadała :))))

  5. Olalala Says:

    Mmm🙂. Jakie pyszne racuszki! U mnie też niedawno były racuchy🙂. Na bloga ich co prawda nie dałam, ale to tylko kwestia czasu🙂. Twoje wyglądają cudownie🙂. Mniam!

  6. An-na Says:

    Jejku, wymiękam! Chyba naprawdę chodzą za nami podobne smaki! Ja nie przepadam za niczym smażonym, ale teraz aż ślinka leci!

  7. andzia-35 Says:

    Aga , te placuszki wyglądają cudnie:-) Ja nigdy takich nie robiłam, zawsze dodawałam jabłka pokrojone w kostkę lub starte na tarce, ale bardzo lubiłam te placki:))

  8. Aga z zapiecka Says:

    @asieja, u mnie też raczej rzadko sie pojawiają bo smażone..

    @tucha :-))

    @Majanko, czyżby to też smak Twojego dzieciństwa?🙂

    @Tiliu, tak smakują najlepiej🙂

    @Olalala🙂 dziękuję serdecznie i czekam na twoje racuszki!

    @Aniu :)))

    @Andziu, jak byłam mała to moja mama przyrządzała je według Twojego sposobu, ale ja wolę kroić jabłka w krążki, wtedy jest więcej jabłka w placku😉 moża powiedzieć, że to już są praktycznie jabłka w cieście🙂

    Pozdrawiam serdecznie Aga

  9. Ola;p Says:

    Zrobię je dzisiaj:)

  10. eau-de-vie Says:

    Jejku jak mi slinka cieknie.. Czy musisz robić takie apetyczne zdjecia?.. nie można w spokoju przeczytac przepisu..

  11. Aga z Zapiecka Says:

    🙂


Skomentuj

