Duszone kurki

Marzec 11, 2009

duszone-kurki-1

Duszone kurki

Ulubione danie z ulubionych grzybów :) Proste i smaczne.

Porcja dla 2 osób:

* 25 dag oczyszczonych kurek (może być oczywiście więcej),
* cebula drobno pokrojona,
* 1 czubata łyżka masła,
* około 3/4 szklanki bulionu,
* kilka łyżek śmietany,
* sól,
* pieprz,
* natka pietruszki.

1. Masło rozgrzać w rondlu, wrzucić cebulę i zeszklić.
2. Dodać grzyby oraz bulion i dusić pod przykryciem do miękkości grzybów.
3. Przyprawić solą oraz pieprzem (można zagęścić sos z kurek 1 łyżką mąki), połączyć ze śmietaną, dodać posiekaną natkę pietruszki. Gotowe.

PS Czy wiecie, że kurki nie robaczywieją?

Odpowiedzi: 22 to “Duszone kurki”

  1. Olalala Powiedział/a:

    Uwielbiam grzyby :). Pyszne są te Twoje kurki ;). Mniam!

  2. asieja Powiedział/a:

    u mnie też się przyrządza takie ulubione grzybowe danie
    i to nie koniecznie z kurek
    jest pyszne

  3. Majana Powiedział/a:

    Nie ma to jak grzybki ! Mniam:) Piękne danie!
    Nie wiedziałam,ze robaczki nie lubią kurek.
    Pozdrówki.

  4. Bea Powiedział/a:

    Pyyycha sa takie duszone kurki!

    I nie, nie wiedzialam, ze kurki nie robaczywieja…

    Pozdrawiam! :)

  5. zemfiroczka Powiedział/a:

    Aga, litości!!! Truskawki, kurki – to teraz czekam na maliny i czereśnie. Aha! i szparagi jeszcze ;))

    Kurki, matko jedyna! – ambrozja!

  6. Aklat Powiedział/a:

    Pysznie wyglądają :) Ja też chcę kurki!!! ;-)

  7. bellaaa.15 Powiedział/a:

    Kurki na maśle ze śmietaną, trzymajcie mnnie bo nie wytrzymam.. ;-) Moje ulubione {*.*}

  8. zawszepolka Powiedział/a:

    Kobieto a skad Ty kurki wytrzasnelas??:))))) Ja bym nawet maslaka zjadla.. Nawet pol :))) Podrawiam!

  9. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    @Olalala, asiejko, Majanko, Aklat dziękuję :) Rzeczywiście pyszne są ;)

    @Bea, nie robaczywieją i ponoć z tego powodu są to jedyne koszerne grzyby :)

    @Oczko, maliny mam!skąd wiedziałaś? ;) szparagów, czereśni nie mam, ale moga być wiśnie ;) A co do szparagów to juz niedługo się pojawią. Oby do maja.
    Kurki są mrożone, mam jeszcze porcję na jeden obiad

    @bellaaa.15 :D humor mi dziś poprawiłaś :*

    @zawszepolko, moja mama nas zaopatruje w kurki :) maślaki mam, nawet prawdziwki ale marynowane, chcesz?

    Pozdrawiam serdecznie i lecę do Was ;)

  10. An-na Powiedział/a:

    Grzyby? Zawsze!

  11. zemfiroczka Powiedział/a:

    Yyyy, taaaak – chętnie wpadnę na ten Twój przyszły obiad z kurkami – miło, że zapytałaś ;)P

  12. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    @Aniu, poprawna odpowiedz ;)

    @Oczko, dobra wpadaj i dla Ciebie tez sie jakies grzybki znajda :P

    Buzka

  13. Ola;p Powiedział/a:

    Super:) przepiękne zdjęcie i napewno przepyszne były..

  14. Tilianara Powiedział/a:

    Aga, dla tych kurek to bym się dała pokroić :) Bierz co chcesz, tylko błagam daj tych kurek :))))

  15. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Olu dzięki :)

    Tiliu, naprawdę? o tu muszę sprawę przemyśleć :) a kurki czekają w zamrażarce :)

    Pozdrówka!

  16. Tilianara Powiedział/a:

    Aga, ale ty mnie dręczysz tymi kurkami z chłodnicy ;p

    A tak a propos, to czy nie masz problemów z gorzkniejącymi kurkami z zamrażalnika? Jak je robisz? Rozmrażasz czy blanszujesz albo obgotowujesz, czy tak po prostu wrzucasz od razu na patelnię?

  17. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Nie gorzknieją. Od razu wrzucam na patelnię. :)

    Ale wiesz co, zaciekawiłaś mnie, zbadam sprawę.
    Buziaki

  18. Tilianara Powiedział/a:

    W takim razie czekam na wyniki badań :)

    Podpisano:
    Miłośniczka Kurek o wielkim pechu w przyrządzaniu kurek mrożonych ;p

  19. andzia-35 Powiedział/a:

    Pysznie wygląda to danie!!!! Samam mroziłaś grzybki, czy kupowałaś mrożonkę?

  20. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Dzięki Andziu :)

    Grzyby zbierała i mroziła moja Mama (buziaki Mamo :*)

  21. Aga z zapiecka Powiedział/a:

    Tiliu trochę późno, ale sezon na kurki jeszcze przed nami :)
    Moja Mama sama zbiera i sama mrozi kurki. Przed mrożeniem kurki należy dobrze oczyścić, przy pomocy jakiegoś pędzelka etc Następnie wrzucić na suchą patelnię, krótko dusić (kurki puszczają sok), przełożyć do woreczka/pojemnika i zamrozić. Wg mojej Mamy blanszowanie pozbawia kurki smaku, a gorzki smak może być spowodowany tym, że kurki zostały zamrożone surowe.
    To tyle.
    Pozdrawiam!

  22. Tilianara Powiedział/a:

    Dzięki Aga :) Zapamiętam, choć ja pewnie na grzyby się nie wybiorę, ale z pewnością zaopatrzę się w nie trochę :)

    Witaj poświątecznie :)


Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 89 other followers

