Sernikobrownie z wiśniami

Marzec 16, 2009

sernikobrownies

Sernikobrownie z wiśniami

Ciasto, które podbiło podniebienia w naszym domu. Lubię je podwójnie, za smak.. konsystencję.. i za to, że nie absorbuje zbytnio mojego czasu. Przepis pochodzi z magazynu Delicious, a popularny stał się dzięki Lisce🙂 link tutaj.

Proporcje na foremkę o wymiarach 18x24cm:

* 200g gorzkiej czekolady,
* 200g masła,
* 180g cukru,
* ok 500g sera kremowego śmietankowego (na tę porcję użyłam 500g serka president + 70g ricotty),
* 5 jajek (raczej małych),
* 110g mąki,
* 1 łyżka ekstraktu waniliowego,
* 150g wiśni świeżych, mrożonych lub z syropu.

1. Masło z połową ilością cukru rozpuścić w rondlu na małym ogniu, gdy gotowe zdjąć z ognia, dodać czekoladę połamaną na drobne kawałki i mieszać do rozpuszczenia się czekolady. Odstawić.
2. Ubić 3 jajka i połączyć z przestudzoną masą czekoladową. Dodać przesianą mąkę i wymieszać.
3. 3/4 masy przełożyć do foremki wyłożonej papierem do pieczenia.
4. Ser zmiksować z 2 jajkami, resztą cukru oraz ekstraktem.
5. Wylać masę serową na warstwę czekoladową, na wierzch wyłożyć resztę masy czekoladowej, posypać wiśniami.
6. Piec w temperaturze 170°C (340F) około 50 minut (piekłam 45 minut). Ostudzić.

PS Najlepiej  smakuje schłodzone.

wisienki

Wiśnie w syropie

* 1kg wiśni,
* około 1kg cukru (wszystko zależy od tego jak słodkie są wiśnie..).

1. Wiśnie wydrylować i zasypać cukrem, odstawić na 24h.
2. Odlać sok i zagotować, następnie zalać owoce wrzącym sokiem, czynność tę powtórzyć 2 razy (w odstępach 24h).
3. Wiśnie przełożyć do słoików, zalać gorącym sokiem, zakręcić słoiki.
4. Można chwilę pasteryzować, ale nie jest to konieczne.

Tak przygotowane wiśnie świetnie nadają się do różnych ciast i deserów. Zachowują jędrność, nie są za słodkie. Przepis mam od mojej Mamy🙂

Odpowiedzi: 35 to “Sernikobrownie z wiśniami”

  1. zawszepolka Says:

    Wiesz co? Wcale to nie sa prawdziwe wisnie :p
    To NIE moga byc prawdziwe wisnie😀
    A ciasta do tej pory nie zrobilam… wlasnie sie zastanawiam jak to sie stalo?:))))

  2. Mafilka Says:

    Nie mogę, po prostu NIE mogę… Ja kocham, uwielbiam, czczę ten sernik…🙂

  3. Bea Says:

    Pieeekny! Tez go juz dawno nie pieklam, bede musiala to naprawic😉

  4. Alicja Says:

    Super sernik!!!

  5. Majana Says:

    Cudowny!!! :)) Alez smaka mi narobiłas! Piekne, po prostu:))

  6. poswix Says:

    Połączenie bardzo klasyczne… Ale wykonanie! Przebajecznie Ci wyszło.🙂

  7. Aga z zapiecka Says:

    @Poleczko, ależ skąd😉

    @Mafilko, z takim podejsciem jeszcze sie nie spotkalam,a le doskonale rozumiem😉

    @Beo, dzięki. Mnie korciło, żeby upiec tak jak w oryginale, z malinami (gdyż dawno w takiej wersji nie jedliśmy) ale niestety nie wyszło, myślałam o malinach a dałam wiśnie😛 spróbuję następnym razem🙂

    Pozdrówka

  8. Tilianara Says:

    Powiem tylko jedno … nie! nic nie powiem! Będę się wgapiać i zachwycać, bo ja wiem jak to nieziemsko smacznie smakuje, niedawne wspomnienia ożyły i pobudzają kubki smakowe🙂 Zazdroszczę Ci okrutnie :)))

  9. zemfiroczka Says:

    O matko!Rozłożył mnie na łopatki! Ja poproszęęęęęę!

  10. karolka Says:

    To ciasto jest jednym z naszych ulubionych i choc do tej pory jedlismy je tylko z malinami, to na to wisniowe tez mam chcec. Pysznosciowe!

  11. karolcia Says:

    Uwielbiam!!! I też go piekę z wiśniami. Cudnie wygląda na Twoim zdjęciu, aż mam ochotę od razu pobiec do kuchni i upiec😉

    A i jeszcze taka drobna uwaga, ten przepis wcale nie jest autorstwa Nigelli, choc rzeczywiście ktoś go zamieścil na jej stronie. Spotkalam się z nim jednak już wczesniej w australijskim wydaniu magazynu Delicious.

    Pozdrawiam!!!

  12. Ola;p Says:

    Mniaaam .To musiało być świetne.Kusisz

  13. Zwegowani.pl Says:

    ależ mi, Ago, zrobiłaś smaka na sernik. to moje ulubione ciasto. a podane w ten sposób… mmm… to musiało być niebo w podniebieniu🙂
    pzdr, Ally ze Zwegowanych🙂

  14. Olalala Says:

    Wow! Wygląda pięknie🙂. A w smaku musi być po prostu boski🙂. Hmm, zastanawiam się czy go nie zrobić, bo dawno sernika nie było, a zdjęcia takie kuszące, a i w zamrażarce wiśnie są. Tylko po ser by trzeba się do sklepu wybrać🙂.

  15. Liska Says:

    Wyszło pięknie!
    I to prawda, co napisała Karolcia – przepis nie jest autorstwa Nigelli. Pochodzi właśnie z Delicious, a zamieścił go ktoś na forum Nigelli, gdzie go znalazłam. To i tak nieistotne, bo to smak, który prędzej czy później MUSIAŁ być wynaleziony.
    Pozdrawiam ciepło🙂

  16. asieja Says:

    piekłam je już dwa razy
    z borówkami amerykańskimi
    i z malinami
    za każdym razem nie było takie jak powinno
    rzadkie, wcale nie sernikowe
    właściwie to musiałyśmy ratowac resztki
    nie wiem co robię nie tak
    może zły twaróg używam
    ale z pewnością zrobię trzecie podejście,
    bo w smaku jest pysznie

  17. An-na Says:

    A ja nad ciastem się jeszcze zastanowię, ale przepis na wiśnie biorę w ciemno! Podziękuj Mamie🙂

  18. margot Says:

    to już przesada ,zęby wiśnie pokazywać o tej potrze roku :DDDDDD
    Siedzę i się oblizuję, oblizuję …..
    Jak piękny ten sernik i co ja mam zrobić?

  19. tucha Says:

    no popatrz mam takie wiśnie w piwnicy, i jeszcze kilka zamrożonych i twaróg ze wsi się pałęta (jakby go tak zblenderować na krem)
    a może tak truskawki? Też się po piwnicy pałętają; takie w syropie…

  20. andzia-35 Says:

    Jeja, ale przeeeeeepyyyyysznie wygląda!!!!!

  21. Aga z zapiecka Says:

    @Alicjo, Majanko, poswix, Olu;P dziękuję🙂

    @Tiliu, nie trzeba zazdraszczać wystarczy powiedzieć słowo😉 (patrz niżej)

    @Oczko posłałam solidny kawałek😉

    @Karolko witaj😉 a ja chyba właśnie zatęskniłam za wersją z malinami🙂

    @Karolciu, dziękuję za uwagę, nie wiem dlaczego.. ale zakodowała mi się ta Nigella😉 (lecę poprawić!) i dziękuję za miłe słowa🙂

    @Ally ze Zwegowanych bardzo dziękuję🙂 nie powiem.. smakowało bosko😉

    @Olalala, jak jeszcze nigdy go nie robiłaś to zrób, a jak robiłaś już kiedyś to wiesz że muuusisz zrobić😉

    @Lisko, już poprawiłam moje niedopatrzenie🙂 bardzo się cieszę, że trafiłam do ciebie i znalazłam ten przepis🙂
    ..na stałe się wpisał do mojego repertuaru

    @asiejko, a z jakim twarogiem robisz? ja juz używałam różnych, czasami kupuję zwykły twaróg ale sprawdzam czy jest zwarty, a tym razem użyłam president i pierwszy raz masa serowa była gęsta, wcześniej wychodziła mi taka dość płynna ale serniki typu amerykańskiego tak mają więc się tym nie przejęłam, poza tym nie wpływało to negatywnie na smak czy konsystencję. Nie mogłam tylko rozsmarować masy czekoladowej.
    Tak czy siak trzymam kciuki za kolejne podejście🙂

    @Aniu, podziękuję a jakże, na pewno się ucieszy dzięki!🙂

    @Margot😀 no jak to co? o tej porze roku wiśnie smakują wyjątkowo dobrze, zwłaszcza w połączeniu z czekoladą i serem😉

    @tucha, z wiśniami! bo kwaskowe.. ale jak zdecydujesz sie na truskawki to daj znać🙂

    @andziu dziękuję!😀

    Pozdrawiam Was cieplutko
    Aga

  22. tucha Says:

    uprzejmie donoszę iż Misiowatemu z truskawkami smakuje🙂
    z wiśniami też zrobiłam – jak szaleć to szaleć😛

  23. Aga z zapiecka Says:

    Super! Pozdrówka dla Misiowatego🙂

  24. zemfiroczka Says:

    😉 Dziękówa, mogło być więcej ;P

  25. Aga z zapiecka Says:

    Następnym razem wcale nie będzie ;P

  26. aneta75 Says:

    Witam ja w konkretnej kwestii, jak porcjowac cukier odnosnie pkt.1 i 4???ile do masła a ile do sera tzn ta reszta to ile?
    czekam niecierpliwie na odpowiedź bo slinka mi cieknie jak patrze na to zdjecie:)))
    pozdrawiam

  27. Aga z zapiecka Says:

    Witaj🙂
    Dziękuję za zwrócenie uwagi, już poprawiłam przepis. Słodzę po równo🙂
    Pozdrawiam serdecznie
    Aga

  28. aneta75 Says:

    Przepraszam nie chciałam zwracać Ci uwagi tylko dociekliwie spytałam🙂
    pozdrawiam miło

  29. Aga z zapiecka Says:

    Za każdym razem sprawdzam przepis, ale jednak zdarza się, że czasami coś mi umknie.. i naprawdę bardzo się cieszę gdy ktoś mnie o tym informuje!🙂

    serdeczności
    Aga

  30. aneta75 Says:

    Zrobiłam! jest pyszny, tzn. był bo już smakowicie poznikał w naszych brzuchach:) ale fakt dobry, gęsty ser to podstawa tego sernika, nieco płynny podsypałam mąką ziemniaczaną i wyszedł super:)
    dzięki za przepis
    pozdrawiam

  31. Aga z zapiecka Says:

    Bardzo się cieszę🙂

    Serdeczności
    Aga

  32. Mihrunnisa Says:

    Agnieszko powiedz mi proszę czy ja mogę dać zamiast śmietankowego sera mascarpone czy wyjdzie mi ??

  33. Aga z Zapiecka Says:

    Mihrunnisa, mascarpone? moim zdaniem to trochę ryzykowne.
    Jeżeli pieczesz to ciasto po raz pierwszy lepiej będzie jak użyjesz sera śmietankowego,
    chyba, że masz nastrój na eksperymenty🙂

    Pozdrawiam
    Aga

  34. karola Says:

    Wczoraj postanowilam upiec sernik z tego przepisu i niestety dla osoby stawiajacej pierwsze kroki w pieczeniu chyba za malo szczegolowo jest opisane jak dokladnie to ciasto zrobic i chyba poprostu trzeba miec juz troche doswiadczenia aby wyszlo tak jak na zdjeciu. Co do masla wymieszanego z cukrem i czekolada, zostawilam do wystudzenia ale chyba sporo za dlugo (gdyz myslalam ze musi byc pozadnie wystudzone :)) i niestety zrobila sie papa ktora trudno bylo wymieszac z jajkami. Co do 3 jajek ktore trzeba ubic- czy mam ubic bialka i dodac zoltka jak bialko bedzie sztywne? ja staralam sie ubic wszystko razem ale niestety bez skutku. Po wymieszaniu masy czekoladowej z jajkami i maka wyszla bardzo geste papa ktorej niestety nie dalo sie wylac ani rozsmarowac na serze😦. Pieklam ciasto 80 minut bo ser nie chcial sie zsiasc (z przepisu mojej babci wiem ze jesli uzywa sie sera z mielonego do sernikow z pudeleczka to warto dodac make ziemniaczana, niestety nie dodalam bo nie bylo w przepisie wiec sernik musial siedziec 30 min dluzej niz powinien😦 ). Po wyjeciu i wystudzeniu pokroilam ciasto i trzeba przyznac ze jest pyszne i czekoladowe i slodkie🙂 ale jak dla smakoszy sernikow za MALO sera. Nastepnym razem uzyje 1kg. Ogolnie ciasto polecam, robi sie szybko i jest naprawde smaczne. Upieklam juz kilka rzeczy z tej strony (jablecznik z migdalowa skorka, czekoladowe ciasteczka i pavlowa)i wszystko mi bardzo smakowalo. Pozdrawiam


  35. Zazwyczaj do deserów używałam wisienek z nalewki,ale jak wiadomo alkoholowe wisienki dla dzieciaków się nie nadają ,a Twoje jak najbardziej, dlatego koniecznie wypróbuje przepis na takie w syropie🙂


Skomentuj

