Bułeczki pszenne

Kwiecień 24, 2009

buleczki-hamburgerowe

Bułeczki hamburgerowe

Bardzo smaczne mięciutkie bułeczki, takie hamburgerowe właśnie. Część posypałam sezamem, a część czarnuszką. Bardzo polecam, a Lisce przesyłam ukłony za udostępnienie przepisu🙂

Porcja na 8 bułek:

* 3/4 szklanki mleka ( w oryginale 3/4 szklanki ciepłej wody + 1/3 szklanki mleka w proszku),
* 1 jajko,
*1,5 łyżki cukru,
* 1 łyżeczka drożdży instant,
* 2 łyżki płynnego masła (dałam oliwę),
* 3/4 łyżeczki soli,
* 2,5 szklanki mąki pszennej.

Do posmarowania:

* żółtko + łyżka mleka,
* sezam, czarnuszka, mak etc.

1. Wodę, mleko, masło i cukier umieścić w misce i wymieszać. Dodać drożdże, zamieszać i odstawić na 10 minut.
2. Dodać jajko, połowę mąki i sól, zagnieść (można mikserem). Powoli dodawać resztę mąki. Zagnieść gładkie ciasto – powinno być elastyczne i się nie lepić, ale nie należy dodawać zbyt dużo dodatkowej mąki.
3. Ciasto przełożyć do miski, przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na 45 minut. Po tym czasie uformować 8 bułeczek, które należy po uformowaniu w kulkę, spłaszczyć dłonią.
4. Bułeczki ułożyć na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, przykryć ściereczką i zostawić do wyrośnięcia na 45 minut.
5. Piekarnik nagrzać do 200°C. Wyrośnięte bułeczki posmarować żółtkiem wymieszanym z mlekiem, posypać sezamem. Wstawić do piekarnika i piec 13-15 minut. Po upieczeniu ostudzić.

Odpowiedzi: 14 to “Bułeczki pszenne”

  1. Majana Says:

    Jakie sliczne bułeczki!🙂 Marzę o takich :))

  2. Tilianara Says:

    Lubię takie rumiane bułeczki🙂 Coś czuję, że niedługo i ja je upiekę🙂

  3. poswix Says:

    Jak zwykle zachwycasz zdjęciami…🙂 Przepięknie!😀

  4. Bea Says:

    Jakie piekne i rumiane! Jestem pewna, ze swietnie sie komponuja ‚kanapkowo’🙂

    Pozdrawiam!

  5. An-na Says:

    Ładne, z czarnuszką lubię, ale mój mąż jej nie cierpi. Czasami mam ochotę na domowe hamburgery i sama nie wiem, dlaczego nigdy ich jeszcze nie przygotowałam!

  6. tucha Says:

    noooooooooo Moja Droga cudowności tworzysz cudowności, aż zgłodniałam

  7. olalala Says:

    Piękne! Też je kiedyś robiłam i potwierdzam, są pyyyszne🙂.

  8. Notme Says:

    Piękne rumiane bułeczki, w sam raz na śniadanko!🙂

    Pozdrawiam serdecznie!

  9. Ola;p Says:

    Mam na nie ochotke już od dłuższego czasu:)

  10. zemfiroczka Says:

    Lubię Twoje zdjęcia i już! A to jest takie apetyczne (na wędlinę nie spoglądam ;))

    Fajowskie buły, podoba mi się ten rumieniec🙂

  11. basia Says:

    Witaj Aga😉
    To chyba moj pierwszy komentarz u Ciebie…
    Przepiekne zdjecie, przepiekne i juz!

  12. Aga z zapiecka Says:

    Moje Drogie dziekuję za miłe słowa🙂
    Basiu witam serdecznie i dziękuję pięknie!

    Serdeczności
    Aga

  13. Kuba Says:

    Witam,
    pierwszy raz mam przyjemność znaleźć się na Twoim blogu, ale jestem przekonany, że wpadać będę często. Robisz R E W E L A C Y J N E zdjęcia!!! Pozdrawiam!

  14. Aga z zapiecka Says:

    Witaj Kubo🙂
    Bardzo dziękuję i oczywiście zapraszam częściej🙂

    Pozdrawiam
    Aga


Skomentuj

