Zupa ogórkowa

Maj 6, 2009

Zupa ogórkowa

Dla mnie to jedna z najsmaczniejszych zup o ile oczywiście dysponujemy dobrymi ogórkami. A tak się składa, że ostatnio dostałam od Mamy 2 słoiki przepysznych ogórków 🙂

Składniki dla 2 osób:

* 4-5 ogórków kiszonych,
* włoszczyzna (marchew, seler, pietruszka, por),
* około 2 litrów wody,
* kość albo żeberka albo szponder,
* liść laurowy, ziele angielskie,
* łyżka mąki pszennej,
* łyżka gęstej śmietany,
* około pół szklanki soku z ogórków kiszonych (do smaku),
* pieprz,
*maggie.

1. Ugotować wywar z kości, żeberek oraz włoszczyzny (albo samych warzyw) z dodatkiem liścia laurowego i kilku ziarenek ziela angielskiego.
2. Ogórki zetrzeć na tarce o dużych oczkach.
3. Rozprowadzić mąkę z odrobiną zimnej wody, następnie połączyć z wywarem. Dodać starte ogórki, zabielić łyżką śmietany. Przyprawić do smaku.

Na koniec chciałabym się z Wami podzielić migawkami z minionego weekendu🙂 Było cudnie nie licząc komarów😉

weekend

Odpowiedzi: 20 to “Zupa ogórkowa”

  1. poswix Says:

    Prześliczna…🙂 Uwielbiam ogórkową.
    Czy tam na zdjęciach to wędzarnia? Łał… Robisz własnę wędliny?🙂

  2. glimmer Says:

    jaaaaaaa!wędliny domowe! nigdy nie jadłam🙂 Przepysznie wyglądają! A ogórkową uwielbiam! Pozdrawiam🙂

  3. Aga z zapiecka Says:

    Hej Poswix🙂 tak to wędzarnia, ale nie moja tylko moich Rodziców🙂

    Pozdrawiam cieplutko

  4. Aga z zapiecka Says:

    Witaj Glimmer!🙂
    Kawałek świeżej wędzonej kiełbasy, do tego świeży domowy chleb na zakwasie to jest coś co lubię chyba najbardziej… Jak będziesz miała okazję spróbowac to się długo nie zastanawiaj😉

    Serdeczności
    Aga

  5. Bea Says:

    Tez ‚w domu’ baaardzo lubilam ogorkowa🙂
    Migawki z weekendu sliczne, domyslam sie ze bylo bardzo milo🙂

    Juz sie martwilam gdzie sie podziewasz…😉

  6. olalala Says:

    Oj, jak ja nie lubię komarów! Jeden plus, że nie zepsuły Ci weekendu, a „tylko” uprzykrzyły🙂.
    Ogórkowa wygląda pysznie, choć ja lubię ją tak średnio🙂. No ale Tą ze zdjęcia zjadłabym z miłą chęcią🙂.

  7. Aga z zapiecka Says:

    Beo kochana🙂 wszystko w porządku, po prostu nie miałam głowy do Zapiecka.
    Buziaki!

  8. Aga z zapiecka Says:

    Olu, weekendu nie zepsuły, chociaż były wyjątkowo… denerwujące😉
    Pozdrawiam

  9. Bea Says:

    Rozumiem… Czasami tak bywa. Mma nadzieje, ze teraz juz wszystko w miare ok😉

    Pozdrawiam cieplutko!

  10. anecki Says:

    dobra ogórkowa nie jest zła😉 , a wędlinka domowej roboty pyszota🙂

  11. Majana Says:

    Jak slicznie majówkowo!:)) A zupkę ogórkową uwielbiam!:)

  12. zawszepolka Says:

    Aga wrocilas! :*** Myslalam ze cos sie stalo bo sie nic nie odzywasz Babo jedna😛
    A ogorkowa to i moje ulubiona:D Zaraz po szczawiowej :DD

  13. An-na Says:

    Pod ogórkową (zupa dzieciństwa!) mogłabym się podpisać, choć ja nie daję mąki, a wędzarni zazdroszczę jak diabli! Sama bym sobie coś uwędziła😉

  14. konwalia1952 Says:

    Aga, cóz za fotki i znów przypominam sobie cudowne smaki z …
    Ogorkowa super zupka, ale ogórki muszą pachnieć.
    Ucałowanka kochana kuzyneczko!!!

  15. basia Says:

    Jestem tu ktorys raz Aga, ale moze oficjalnie sie przywitam🙂 Milo poznac Twoj blog – zdjecia sa piekne!
    A ogorkowa – umm, na widok wedzarni lezka kreci mi sie w oku… Wspanialosci!

  16. Tilianara Says:

    Aga, powiedzieć, że zazdroszczę Ci zupy i tak wspaniałego weekendu to jakby porównać płomień świecy do słońca … oj, jak ja bym zjadła takiej ogórkowej i kiełbachy z takiej wędzarni mmmm … rozmarzyłam się🙂

  17. Aga z zapiecka Says:

    @Bea🙂 tak wszystko już w porządku, dziekuję za pozdrowienia!

    @Anecik jestem tego samego zdania🙂

    @Majanko🙂

    @Polko uśmeicham się do Ciebie szeroko za tę Babę :))))

    @An-no, w takim razie napisze cos strasznego🙂 otóż ostatnio zamieniłam zwykłą mąkę na zasmażkę. Nie lubie kartofli w zupie, a nie mam innego zagęstnika…😦

    @Ciociu dziękuję serdecznie🙂

    @Basiu jest mi naprawde bardzo miło Cię poznać i cieszę się, że do mnie zaglądasz🙂
    A propos wędzarni, wydobywający się z niej zapach jest obecny w każde święta🙂 i nie wyobrażam sobie, żeby było inaczej.

    @Tiliu,🙂 kiełbasę zamroziłam, całkiem sporo. Weekendu sama sobie zazdroszczę🙂 W ten było jeszcze fajniej, bo jeżdziliśmy na rowerach, ale zdjęć niestety nie mam😦

    Pozdrawiam cieplutko!
    Aga

  18. zemfiroczka Says:

    Kwaśne zupy są najlepsiejsze – jedną michę poproszę. Zjem ze smakiem😉

  19. Aga z zapiecka Says:

    A proszę bardzo🙂


  20. Polecam sprawdzony przepis na ogórki kiszone. Z ogórków, które nie nadają się do przechowywania na zimę (np. są puste w środku) można zrobić doskonały przecier ogórkowy, na którym gotujemy później zupę. Smacznego.


Skomentuj

