Pancakes

Maj 12, 2009

pancakes2

Pancakes

Od niepamiętnych niemal czasów jestem fanką wszelkiego rodzaju placków, naleśników, pierogów, a moje Dziecię odziedziczyło tę słabość. Pancakes odkryłam kilka lat temu i długo nie musiałam się do nich przekonywać😉 Bardzo nam smakują zwłaszcza z syropem klonowym. Przepis wygrzebałam u Liski w White Plate.

Składniki:

* 175 g mąki,
* 1/2 łyżeczki soli,
* 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia,
* 1/2 łyżeczki sody,
* 1 łyżka cukru pudru,
* cukier waniliowy (u mnie ekstrakt),
* 2 jajka, osobno białka i żółtka,
* 15 g masła, roztopionego i ostudzonego,
* 200 ml maślanki, jogurtu, śmietany lub zsiadłego mleka,
* 100 ml mleka,

1. Mąkę, sól, proszek, sodę, cukier i wanilię dokładnie wymieszać.
2. Dodać żółtka, masło, maślankę i mleko. Zmiksować na gładką masę.
3. Białka ubić na sztywną pianę. Delikatnie wymieszać z masą.
4. Smażyć na suchej patelni. Wlewać po 2-4 łyżki stołowe ciasta na rozgrzaną patelnię. Smażyć ok 1 minuty z każdej strony.

Odpowiedzi: 11 to “Pancakes”

  1. polka Says:

    To chyba wspolna cecha ludzi z Zamoscia😀
    Bardzo ladne i ksztaltne!
    Mniam!🙂
    PS
    Aga odbierz @ i zerknij na moj ostatni post – jest slowko o Tobie :*

  2. Majana Says:

    Jakie smaczniutkie!:) Uwielbiam pankejki i ostatnio robię je dość często,szczególnie na piątkowe obiadki🙂 Mniam! Pychotki.

  3. agata Says:

    Wyglądają pięknie!

  4. margot Says:

    ja nie z Zamościa ,ale Zamość mi się podoba🙂
    ale wszelkie mączne to ja uwielbiam ,a te twoje placki wybitnie śliczne są

  5. Emma Says:

    Ja również jestemm fanka wszelkiego rodzaju z rodziny plackowatych😉 Twoje pinakejki wygladają ślicznie

  6. olalala Says:

    Cudnie wyglądają🙂. Takie puszyste i w ogóle🙂. Kurczę, wielkiej mi ochoty na nie narobiłaś, ale niestety – wszelkie placki w piątki jadam, tak w tygodniu nie mam czasu🙂.

  7. tucha Says:

    to już wiem co Miś będzie na kolację dzisiaj jadł🙂
    albo jutro na śniadanie😛

  8. Aklat Says:

    Uwielbiam pancakesy wszelakie🙂 Te na pewno też by mi posmakowały. Wyglądają bardzo apetycznie🙂

  9. Bea Says:

    Tez je czesto robie z tego Liskowego przepisu🙂
    Bardzo apetyczne jak zwykle u Ciebie😉

    Pozdrawiam!

  10. An-na Says:

    Jak ja nienawidziłam tych tłustych, maślankowych lub drożdżowych racuchów z jabłkami, smakujących głównie smalcem, o kurczę! Lubiłam tylko „suche”, sodowe placki mojej Babci. Dziś chętnie (choć rzadko) jem pancakesy – zapewne dlatego, że smaży się je na małej ilości tłuszczu. A może zmienił mi się smak?… Przepis podany przez Liskę znam, mój jest podobny.
    Kiedyś chciałam dostać przepis na oryginalne pancakes od młodego Kanadyjczyka, a on mi powiedział, że chętnie przyśle, jego mama smaży takie z pudełka…

  11. Aga z zapiecka Says:

    Dziekuję za miłe słowa🙂 i oczywiście zachęcam do pankejkowania🙂

    An-no, smakujących smalcem? o ja tego nie pamiętam, ale u nas tak znów często to sie placków nie smażyło, a szkoda. Pamiętam, że Babcia jak smażyła naleśniki czy tez placki pocierała taką starą powyginaną patelnię kawałkiem słoniny. Dobre to były czasy.

    Oryginalne pankejki z pudełka? …🙂

    Pozdrawiam wszystkich


Skomentuj

