Placek ananasowy

Maj 27, 2009

ciasto ananasowe

Placek ananasowy

Na ten przepis natrafiłam w książce „Nigella ekspresowo”. Jest to placek w stylu retro, idealny na niedzielę. Bardzo szybki, smaczny i taki optymistyczny 🙂

Czas przygotowania około 10 minut.  Czas pieczenia 30 minut.
Porcja dla 6-8 osób.
Forma do tarte Tatin albo tortownica o średnicy 20-24 cm (u mnie 24cm).

Składniki:

* około 2 łyżek cukru,
* masło do wysmarowania formy,
* 7 plastrów ananasa z puszki,
* 3 łyżki soku ananasowego z puszki,
* około 11 kandyzowanych wiśni,
* 100 g mąki,
* 1 łyżeczka proszku do pieczenia,
* 1/4 łyżeczki sody oczyszczonej,
* 100 g miękkiego masła,
* 80 g cukru,
* 2 jajka.

1. Piekarnik rozgrzać do 200°C.
2. Tortownicę wyłożyć papierem do pieczenia, wysmarować masłem, oprószyć cukrem dno foremki, ułożyć plastry ananasa, włożyć po wiśni na środek każdego plastra i w wolnych przestrzeniach przy ściance foremki.
3. W malakserze zmiksować mąkę, proszek do pieczenia, sodę oczyszczoną, masło, cukier i jajka. Masa powinna być jednolita. Dodać sok ananasowy i wymieszać.
4. Rozsmarować ciasto na plastrach ananasa (ledwo je przykryje).
5. Piec około 30 minut. Po upieczeniu ciasto przełożyć do góry dnem na talerz.

komentarzy 17 to “Placek ananasowy”

  1. agata Says:

    Od dłuższego czasu mam ochotę na taki placek z ananasami. Teraz już na pewno się skuszę!:)

  2. zawszepolka - zamoscianka Says:

    🙂 wiesz co to cudownie sloneczne ciasto sprawia, ze pomimo ze codziennie jem sniadanie w domu jestem juz bardzo glodna :)))))

    To Twoja wina 😛

  3. Majana Says:

    Wygląda jak słoneczko 🙂 Musi być pyszne 🙂 Pozdrawiam ciepło:)

  4. Aga z zapiecka Says:

    Agato skus sie skuś. Byłam pozytywnie zaskoczona 🙂

    Zawszepolko – zamościanko. No to jesteśmy kwita, bo ja właśnie wróciłam do Ciebie 🙂 A nie jadłam jeszcze śnidania…

    Majanko właśnie dlatego je upiekłam, dla tego słoneczka 🙂

    Pozdrawiam

  5. asieja Says:

    pięknie wygląda ten retro placek
    ananasy lubię bardzo

  6. zjedz_mnie Says:

    Obłędny widok i smak przypuszczam rónież:)

  7. ewena Says:

    Bardzo ciekawy placek…:))

  8. Casiapaw Says:

    Świetnie wygląda! Ten ananasowy wierzch czyni z niego bardzo oryginalny wypiek 🙂

  9. wiosenka Says:

    Fantastyczne ciasto:)

  10. Mafilka Says:

    Aga, pięknie wygląda takie okrągłe ciacho 🙂 Kusisz..

  11. Ola;p Says:

    Równiez posiadam tę książkę:)
    Rezczywiście bardzo dekoracyjne ,proste ciasto:)

  12. zawszepolka - zamoscianka Says:

    Ales Ty msciwa no wiesz 😛

  13. Emma Says:

    Zaraz Ci te ciacho zjem 😉

    Ależ oone musi być pyszne 😉

  14. Aga z zapiecka Says:

    Dziewczyny cieszę się, że placek przypadł Wam do gustu 🙂 Polecam i pozdrawiam

    Mafilko skuś się skuś 🙂

    Zamościanko, ja??? skąd 😉

    Emmo obawiam się, że na zjedzenie już za późno bo od weekendu nawet okruszków nie ma 😉

  15. olalala Says:

    Ale piękny! Też go robiłam :). Tyle, że wiśni nie miałam i już wygląd nie ten, ale w smaku naprawdę super :).

  16. Aga z zapiecka Says:

    A u mnie wiśnie zalegały w szafce od świąt 😉

  17. Gosiak Says:

    Juz wstawiłam Ciasto do piekarnika. Troche je udoskonaliłam, zobaczymy co wyjdzie…. 🙂


Skomentuj

