Jajecznica z rabarbarem

Maj 30, 2009

jajecznica z rabarbarem

Jajecznica z rabarbarem

Przyznam się szczerze, że gdy zobaczyłam ten przepis miałam mieszane uczucia. Rabarbar w jajecznicy??? Jednak postanowiłam zignorować mój wewnętrzny głos😉 i podjąć ryzyko i wiecie co, to naprawdę fajnie smakuje. Przepis pochodzi z książki Michel Roux „Jajka”.

Porcja dla 2 osób:

* 4 jajka,
* 100 g młodego rabarbaru,
* 50 ml wody,
* 50 g cukru,
* 50 g topionego masła¹,
* 1 kromka białego chleba o grubości 1 cm,
* sól, pieprz.

1. Obrać rabarbar. 2/3 pokroić w drobną kostkę, a pozostałą część w julienne (zapałki).
2. Do garnka wlać wodę, wsypać cukier, doprowadzić do wrzenia. Wrzucić pokrojony w paseczki rabarbar, gotować przez 30 sekund, wyjąć łyżką cedzakową, przełożyć do miski. Pozostały w garnku syrop ponownie doprowdzić do wrzenia, wrzucić pokrojony w kostkę rabarbar gotować od 45 sekund do 1 minuty. Odsączyć i odłożyć.
3. Od chleba odkroić skórkę, miąższ pokroić w grubą kostkę.
4. Na patelni rogrzać połowę topionego masła, smażyć kostki chleba na średnim ogniu, aż się równomiernie zarumienią. Grzanki odsączyć z tłuszczu na papierowym ręczniku.
5. Na patelni lub w rondlu z grubym dnem rozgrzać część masła, wlać roztrzepane jajka. Smażyć na wolnym ogniu mieszając drewnianą łyżką, aż jajka się zetną ale zachowają kremową konsystencję. Doprawić solą i pieprzem, dodać resztę masła, a na koniec rabarbar drobno pokrojony.
6. Jajecznicę posypać większymi kawałkami rabarbaru i grzankami, podawać od razu.

¹ Topione masło –  wytrzymuje wyższe temperatury smażenia niż zwykłe masło.  Aby otrzymać 80g masła topionego, rozgrzać na patelni na małym ogniu 100g masła zwykłego. Doprowadzić do wrzenia. Zdjąć powstałą na wierzchu pianę i ostrożnie przelać topione masło do miski, tak żeby wytrącony osad został na patelni.

To danie to moja kolejna propozycja w akcji „Majowe śniadanie” prowadzonej przez Mico z Olive & Flour.

Majowe sniadanie

Odpowiedzi: 16 to “Jajecznica z rabarbarem”

  1. olalala Says:

    Widziałam już wcześniej ten przepis i miałam takie same uczucia jak Ty🙂. No i nadal je mam, bo chyba się jednak nie odważę spróbować jajecznicy z rabarbarem🙂. Choć w sumie… rabarbar to przecież warzywo!

  2. Majana Says:

    Ciekawy przepis! Nigdy nie próbowałam, jakoś nie mam odwagi hi hi😉 No,ale chyba warto spróbować !🙂
    Jakoś zawsze rabarbar traktuję jak owoc hi hi😉
    Pozdrawiam ciepło

  3. Aklat Says:

    Rabarbar uwielbiam, ale jajecznicy już nie. WIęc raczej sie nie skuszę, ale przepis interesujący. Też mam tę ksiażkę i jest wspaniała, wypróbowałam już kilka przepisów i wszystko wychodzi super-smaczne🙂

  4. grumko Says:

    Jedliśmy taką jajecznicę w zeszłym roku i nam smakowała;-)

  5. aga-aa Says:

    rzeczywiście brzmi aż nadto dziwnie😉

  6. efi Says:

    Wygląda ciekawie🙂 widziałam kiedyś przepis na sos do pieczeni z rabarbarem więc chyba coś w tym warzywie jest🙂

  7. Aga z zapiecka Says:

    Oj dziewczyny, raz kozie śmierć😉

    Aga potraktuj to eksperymentalnie😛

    Witaj grumko! a już miałam nadzieję, że będę pierwsza z tą jajecznicą😦😉

    Pozdrawiam weekendowo!

  8. Emma Says:

    s mnie lekko zszokował jednek wydaje sie ciekawy. Musze spróbować !

  9. Ola;p Says:

    Jajecznica z rabarbarem??
    To coś nowego:)!

  10. Notme Says:

    Aga jakie za ciekawe połączenie!

    Pozdrawiam serdecznie!

  11. Nette7 Says:

    Wow… Nie odważyłabym się😉

  12. cudawianki Says:

    bardzo oryginalne polaczenie. ciekawe czy i mnie by smakowalo??

  13. ewa Says:

    Mateńko kochana jakie u Ciebie smakołyki, aż ślinka cieknie!
    A z zupą ogórkową spróbuj nieco inaczej.Przed wrzuceniem startych ogórków, najpierw je podsmaż na podduszonej cebuli. Ogromnie zmienia się smak.
    Spróbuj, nie pożałujesz.

  14. viridianka Says:

    Zapraszam na mój nowy blog, Aga będzie mi bardzo miło Cię gościć🙂
    cioccolatogatto.blox.pl/html

  15. Aga z zapiecka Says:

    Spróbujcie, to jest naprawdę smaczne🙂

    Ewo, jest mi bardzo miło. Chętnie przetestuję Twoją wersję ogórkowej🙂

    Pozdrawiam serdecznie!

  16. mario Says:

    wlasnie zjedlismy… delikatnie mowiac dziwnie smakowalo, drugi raz raczej nie zrobimy:/ odradzamy🙂


Skomentuj

