Fast Food – Wyścigowy Hamburger

Sierpień 23, 2009

hamburger

Hamburger

W te wakacje królowały w mojej kuchni dania proste, szybkie i smaczne. Bardzo często zaglądałam do książki Nigelli Lawson pt.”Nigella Ekspresowo” w poszukiwaniu inspiracji🙂 Jej hamburgery to niewątpliwie hit tego lata, lepszych chyba nie jadłam.

Porcja dla 2 osób:

* 250 g chudej mielonej wołowiny (np. udziec, ligawa etc.),
* 1 łyżka suszonej smażonej cebulki,
* 1 1/2 łyżeczki jogurtu naturalnego,
* 1 1/2 łyżeczki sosu sojowego,
* 1 1/2 łyżeczki sosu Worcestershire,
* duża szczypta pieprzu,
* olej.

1. Mięso wymieszać z cebulą, jogurtem, sosem sojowym i sosem Worcestershire. Doprawić pieprzem do smaku i podzielić na 2 porcje. Uformować burgery.
2. Burgery posmarować niewielką ilością oleju. Smażyć je na rozgrzanej patelni (może być grillowa) około 3 minut. Zdjąć patelnię z ognia i zostawić na niej mięso jeszcze na minutę albo dwie. Burgery będą wtedy średnio wysmażone.
3. Podawać w opieczonej bułce z ulubionymi dodatkami np. stopionym serem żółtym lub pleśniowym, z boczkiem, jajkiem sadzonym, pomidorami, sałatą, ogórkiem etc.

Przepis bierze udział w akcji zorganizowanej przez Nette7.

Odpowiedzi: 8 to “Fast Food – Wyścigowy Hamburger”

  1. kasiaaaa24 Says:

    Brzmi smakowicie, chociaż za przepisami Nigeli nie przepadam. Ale ten wypróbuję z ogromną przyjemnością🙂 Pozdrawiam i życzę miłej niedzieli🙂

  2. viridianka Says:

    a ja mmam ochote zrobic kotlety do hamburgerow ale z soczewicy:) takie lubie najbardziej:)
    apetyczne zdjecie:))

  3. Majana Says:

    Ja nie przepadam za hamburgerami,ale prawdę mówiąć jakbyś mi takiego zrobiła to bym z chęcią zjadła :))
    Pozdrawiam!

  4. poswix Says:

    Kolory jak w prawdziwym McD.! Tylko gdzie ogóreczek konserwowy? 😉

  5. Tilianara Says:

    Rewelacyjny hamburger🙂 Nie ma to jak domowy fast food🙂

  6. tucha Says:

    Oj Kochana, teraz to doprowadziłaś do skręcenia mych kiszek
    a do obiadu jeszcze 4 godziny:-/

  7. jstnk Says:

    ha! zrobiłam. Akurat miałam 250 g mięsa mielonego i wielką ochotę na domowego hamburgera! faktycznie, jak na razie najlepsze jakie jadłam – idealne połączenie składników. Wszystkim bardzo polecam!🙂

  8. Aga z zapiecka Says:

    Dzieki za mile slowa🙂 przyznam sie ze od czasu do czasu dopada mnie głód na takie rzeczy🙂
    O ogórku zapomnialam😦

    jstnk ciesze sie, ze sie skusiłas i ze smakowalo😀

    Pozdrawiam
    Aga


Skomentuj

