Tarta z cukinią i kozim serem

Wrzesień 1, 2009

tarta cukinia i kozi ser 2

Tarta z cukinią i serem kozim

Przepis na tę tartę wypatrzyłam w kuchni Bei. Zaciekawił mnie z kilku powodów. Po pierwsze mam słabość do wytrawnych tart, po drugie nieznane mi dotąd było połączenie cukinii i serka koziego, swoją drogą harmonijne i smaczne, ale ja lubię jedno i drugie więc to było do przewidzenia, po trzecie wszystkie składniki miałam akurat w lodówce!🙂 Jest naprawdę pyszna, prosta i szybka. Polecam!

Aha, Bea radzi, aby ciasto przed wyłożeniem farszu posypać mielonymi migdałami/orzeszkami (jeżeli nadzienie jest zbyt płynne), wtedy spód ciasta ładnie się upiecze.

Porcja na formę kwadratową 25x25cm lub okrągłą formę do tart 24cm.

* gotowe ciasto francuskie albo ciasto kruche,
* 450 g cukinii,
* 2 ząbki czosnku,
* 100 g orzeszków piniowych/migdałów (pominęłam),
* 80 g suszonych pomidorów (w oliwie),
* 150 g kremowego serka koziego (dałam około 80g),
* 2 jajka,
* kilka łyżek crème fraiche (zastąpiłam śmietaną),
* 2 łyżki startego parmezanu (użyłam cheddara),
* 2 łyżki posiekanych listków bazylii,
* sól, pieprz,
* odrobina papryczki z Espelette (dałam chili)
+ ewentualnie parmezan do posypania.

1. Cukinię zetrzeć na tarce i odcisnąć; czosnek przecisnąć przez praskę. Orzeszki zrumienić na suchej patelni. Pomidory drobno pokroić.
2. Serek wymieszać z jajkami, dodać połowę orzeszków (można je dodatkowo lekko rozdrobnić), parmezan, bazylię i warzywa oraz kilka łyżek śmietany (w zależności od konsystencji serka).
3. Doprawić do smaku.
4. Foremkę natłuścić i wyłożyć ciastem, ponakłuwać je widelcem. Nałożyć farsz, wierzch tarty można posypać odrobiną parmezanu i resztą orzeszków piniowych/migdałów.
5. Piec ok 35 min w 180°.

Przepis bierze udział w akcji Say Cheese! której autorką jest przytulanka.

Odpowiedzi: 7 to “Tarta z cukinią i kozim serem”

  1. Bea Says:

    Piekna! Ciesze sie bardzo, ze to polaczenie Ci posmakowalo🙂

    Pozdrawiam serdecznie!

  2. Aga z zapiecka Says:

    No ba, bede wracac do niej🙂
    Pozdrawiam!

  3. Gosi@ Says:

    super!!! bardzo lubie takie polaczenia,wiec pewnie sie na taka tarta skusze🙂

  4. viridianka Says:

    to moze i ja sie skusze, bo skladniki jak dla mnie w porzadku, tylko nie wiem czy kozi ser znajde, bede musiala poszukac :]

  5. Aga z zapiecka Says:

    Gosi@ viridianka skuście się nei pożałujecie. jedyny serek kozi jaki jest dostępny w pobliskich sklepach wygląda tak http://www.chavroux.be/front/graphics/produits/naturel.jpg kosztuje jakieś 7-9zł za opakowanie 150g.

  6. basia Says:

    Aga, fajnie ze juz skonczylas te wakacje🙂 Az tak bylo nudno jak tu do Ciebie zagladalam, zagladalam a ciagle pavlova (mimo ze ja uwielbiam!), brakowalo mi Twojej cieplej kolorystyki…
    Pozdrawiam!

  7. przytulanka Says:

    swietne polaczenie smakow


Skomentuj

