Tartaletki z malinami

Wrzesień 1, 2009

Tartaletki z malinami

Początkowo miały to być tartaletki z malinami z kremem pâtissière, ale po przygodach z ciastem odechciało mi się kremu. Ciasto kaprysiło i do rąk się kleiło, ale z pieca wyszło takie jak trzeba. Delikatne i maślane. Posmarowałam ciasteczka galaretką malinową, którą dostałam od Mamusi :*, galaretkę posypałam płatkami migdałowymi, a na wierzchu ułożyłam świeże, słodkie maliny – podarunek od Cioci Basi :*

Czego można chcieć więcej?🙂

Porcja na około 8 tartaletek lub jedną dużą tartę.

Ciasto migdałowe z przepisu Pierre’a Hermé:
* 210 g mąki,
* 85 g cukru pudru,
* 1 jajko,
* 1/2 strąka wanilii,
* 125 g masła o temperaturze pokojowej,
* 25 g mielonych migdałów (możemy użyć mielonych orzechów włoskich lub innych wtedy jednak będzie to ciasto orzechowe),
* 1/4 łyżeczki soli.

* galaretka malinowa,
* mielone migdały/ lub migdały w płatkach,
* świeże maliny.

1. Mąkę przesiać do miski. Cukier puder przesiać do drugiego naczynia. Jajko wybić do miseczki. Pół strąka wanilii przekroić wzdłuż i nożykiem zeskrobać nasionka.
2. Masło pokroić na małe kawałki, włożyć do miski i utrzeć drewnianą łyżką na gładką masę. Ciągle mieszając kolejno dodawać cukier puder, mielone migdały, sól, nasionka wanilii, jajko i mąkę, tak aby każdy składnik dokładnie połączyć z pozostałymi przed dodaniem następnego.
3. Gdy składniki się połączą, z ciasta uformować kulę (z tym punktem miałam pewien kłopot, bo ciasto wyszło dość luźne, jednak postanowiłam nie dosypywać mąki, dlatego wyłożyłam masę na folię i spłaszczyłam ręką), wstawić do lodówki na 2 godziny.
4. Foremki na tartaletki posmarować masłem. Ciasto rozwałkować na placek grubości 3 mm. Wyłożyć nim przygotowane foremki (robiłam to na raty gdyż ciasto szybko miękło w temperaturze pokojowej). Spód ciasta ponakłuwać widelcem i wstawić do lodówki na godzinę.
5. Nagrzać piekarnik do 180°C. Tartaletki wstawić do piekarnika i piec przez 15 minut.
6. Upieczone ciastka wyjąć z foremek i odstawić do ostygnięcia. Na spód każdego ciastka wyłożyć odrobinę galaretki malinowej i rozsmarować. Posypać mielonymi migdałami. Wierzch wyłożyć malinami. Et voilà!

Odpowiedzi: 8 to “Tartaletki z malinami”

  1. kasiaaaa24 Says:

    Pięknie wyglądają🙂 Zawsze zachwycają mnie takie małe słodkości🙂

  2. Majana Says:

    Jakie one słodziutkie i z malinkami! Sliczniutko wyglądają,chętnie bym się poczęstowała.🙂

  3. viridianka Says:

    sympatyczne tartaletki, cud miod i malina:D chociaz miodu niestety nie widze w skladnikach… :))))

  4. majka Says:

    Cudowne malenstwa🙂 I do tego z moimi ulubionymi owocami :))

  5. zawszepolka Says:

    Możn chcieć zaproszenia na taką ucztą słodką :))))
    Aga Ty jak się rozkręcasz Moja Droga to na dobre! Nie liczę ile wpisów już u Ciebie przegapiłam odkąd wróciłaś😛
    Za szybka jesteś :)))))

    Agaaa będę w Zamościu ale na ślubie koleżanki, potem poprawiny😦 Nie będę miała czasu na nic a chciałam Tobie słoiczek ketchupu dać!

    :*

    :*:*

  6. Aga z zapiecka Says:

    Dziewczyny dziekuje pieknie🙂 I zapraszam!

    Poleczko :(((
    no tego ketchupu to Ci nie daruję😉 Moze do nastepnego razu sie nie zepsuje. :*

    Pozdrawiam cieplutko!

  7. poswix Says:

    Jakie te maliny ładne, aż się wierzyć nie chce, że to już wrzesień. Na Twoim zdjęciu lato w pełni, szkoda, że tylko na zdjęciu… Ach, jeszcze sięlato nie skończyło a już tęsknię za upałem i słońcem…🙂

    Pozdrawiam..🙂

  8. Bea Says:

    Sliczne te male slodkosci🙂 I te zolte malinki tez urocze🙂
    Pozdrawiam!


Skomentuj

