Bożonarodzeniowe ciasteczka z żurawiną

Grudzień 7, 2009

Bożonarodzeniowe ciasteczka z żurawiną – Cranberry Noels

Bardzo świąteczne ciasteczka. Kruche, maślane z fajnym żurawinowym akcentem. Polecam na święta, zwłaszcza, że ciasto można przygotować znacznie wcześniej, a tuż przed świętami tylko upiec. Chyba lepsze rozwiązanie od trzymania gotowych ciasteczek w puszce.. ;) Z puszki szybko znikają. Przepis pochodzi ze strony Marthy Stewart, korzystałam z tłumaczenia dziuni z CinCin.

Porcja na około 34 ciasteczka:

* 220 g miękkiego masła,
* 70-80 g cukru,
* 2 łyżki mleka,
* 1 łyżeczka esencji waniliowej,
* 1/2 łyżeczki soli,
* 310 g mąki pszennej,
* 90 – 100 g suszonej żurawiny,
* 1/2 szklanki orzechów włoskich (zapomniałam zważyć).

1. Masło zmiksować z cukrem. Dodać mleko, wanilię, sól i stopniowo wsypywać mąkę. Dobrze zmiksować.
2. Wmieszać żurawinę i orzechy.
3. Z ciasta uformować 2 wałeczki, zawinąć w folię spożywczą (od razu wyłożyłam ciasto na folię gdyż było bardzo miękkie) i wstawić do lodówki na min. 2h (max. miesiąc!).
4. Wyjąć ciasto z lodówki, odczekać chwilę aż trochę zmięknie. Następnie kroić w plastry o grubości około 0,5 cm, układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia.
5. Piec w piekarniku nagrzanym do 200°C przez około 10-12 minut. Mniam!

Przepis bierze udział w akcji zorganizowanej przez cudawianki:

Odpowiedzi: 17 to “Bożonarodzeniowe ciasteczka z żurawiną”

  1. wiosenka27 Powiedział/a:

    Baardzo świąteczne. Piękne ciastka i piękne zdjęcie:)

  2. Bea Powiedział/a:

    Cudne! Robilam bardzo podobne w zeszlym roku i rzeczywiscie byly bardzo smaczne. Po dodaniu pistacji mialy sliczny, swiateczny kolor :)

    Pozdrawiam!

  3. cudawianki Powiedział/a:

    bardzo sie ciesze, ze podalas przepis na te ciasteczka, bo mam na nie ochote!! :-))

  4. majka Powiedział/a:

    Bardzo mi sie podobaja te ciasteczka :) Ja wlasnie wystawilam na blogu podobne. I tez z orzechami i zurawina :)) A o znikajacych ciasteczkach cos niecos wiem :))

  5. Majana Powiedział/a:

    Jakie piękne, świąteczne zdjecie! Sliczne ciasteczka:)
    Pozdrawiam!

  6. zawszepolka Powiedział/a:

    Aga nareszcie jestes! Zabraniam Tobie znikac na tak dlugo :)
    Ciasteczka sliczne!

  7. Aklat Powiedział/a:

    Piękne zdjęcie! A ciasteczka pieklam rok temu i wiem jakie sa pyszne, chyba zrobie powtorke ;-)

  8. szarlotek Powiedział/a:

    Bardzo fajne ciasteczka :) Jak można ciasto przygotować wcześniej a potem tylko upiec, to piszę się na nie w 100% :)

  9. Tilianara Powiedział/a:

    Mmmm, ale wspaniały smak zapowiadają! Same dobroci w nich siedzą :)

  10. zemfiroczka Powiedział/a:

    Z żurawinką :) ładne, ładne :)

  11. An-na Powiedział/a:

    U mnie też były shortbreads z żurawiną! Ale… bez orzechów:)

  12. margot11 Powiedział/a:

    ale pięknie się udały

  13. tucha Powiedział/a:

    kurcze Twoje takie ładne i zgrabne, a u mnie pewnie znowu wyjdą kleksy :-/
    nic ważne, żeby smaczne były :-)

  14. anetaem Powiedział/a:

    Witaj właśnie zrobiłam ciasto i czeka sobie w lodówce na dogodny termin pieczenia, jest błyskawiczne!tylko zastanawia mnie jak Ty zrobiłaś że Twoje było miękkie bo ja nie mogłam odczepic od mixera czy dałaś bardzo miękkie masło???pozdrawiam ciepło i dziękuję za przepis

  15. Aga z Zapiecka Powiedział/a:

    wiosenko , Majanko, Aklat, zemfiroczko, margot dziękuję :)
    Bea, zapomniałam o pistacjach, rzeczywiście pięknie się u Ciebie prezentują z zielono – czerwonymi dodatkami. Bardziej świątecznie :)
    Cudawianki te ciasteczka pojawiły sie już w wielu miejscach, i nie dziwi mnie to ;) Spróbuj koniecznie, wychodzą takie delikatne :)
    Majka zaraz lecę do Ciebie pooglądać , widzę, że znikające ciasteczka to istna plaga ;)
    Zawszepolko ale ja cały czas byłam, to Ciebie ostatnio mniej.. juz drugi dzien pisze do ciebie emaila, nie moge sobie darowac ketchupu :)
    szarlotek nie napiszę nic oryginalnego, są proste i bardzo smaczne, dla mnie nawet zaskakująco smaczne
    Tili a i owszem :)
    An-no bez orzechów… też mogą być ;)
    tucha etam kleksy, na pewno wyjdą śliczne :)
    Anetaem
    Użyłam bardzo miękkiego masła, trochę sobie poleżało w temperaturze pokojowej, może nawet zbyt długo bo zwijanie było kłopotliwe ale sobie poradziłam. W takiej sytuacji można na chwilę wstawić ciasto (jeszcze w misce) do lodówki :)
    Mam nadzieję, że ciasteczka Wam posmakują

    pozdrawiam serdecznie
    Aga

  16. agata Powiedział/a:

    Witaj!

    ciastka zrobiłam pierwszy raz na święta i zrobiły furore! już zawsze będą stałym elementem w naszej rodzinie. dzięki!

  17. Aga z Zapiecka Powiedział/a:

    agata, super! :D
    Pozdrawiam


Dodaj komentarz

Follow

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

Join 89 other followers

