Pestkówka

Grudzień 18, 2009

Pestkówka

Świetna do aromatyzowania kremów, ciastek, tiramisu. Ma charakterystyczny „cyjankowy” tzn. migdałowy posmak😉 Lepiej nie nadużywać… z drugiej strony doskonała na prezent! ;-P

Słodka i pyszna.

Składniki:

* 1/4 l spirytusu (94%),
* 1/2 l wody,
* 25 dag cukru,
* szklanka pestek z jabłek.

1. Cukier stopić (ja skarmelizowałam) podgrzewając go z wodą, ostudzić, wlać do szczelnie zamykanego naczynia, dodać pestki i spirytus,a następnie pozostawić na 40 dni.
2. Po upływie tego czasu  przefiltrować  i wlać do butelki z ciemnego szkła.
Im starsza, tym lepsza.

Źródło: przepis pochodzi z książki Małgorzaty Caprari „Nalewki, likiery i wina domowe”, a podzieliła się nim Baśka z WŻ.

Przepis bierze udział w akcji zorganizowanej przez Olgę Smile:

Kuchnia Świąteczna 2009

oraz w akcji zorganizowanej przez cudawianki:

Odpowiedzi: 16 to “Pestkówka”

  1. margot11 Says:

    a ja szukałam tego przepisu i nie umiałem znaleźć , dziekuję
    ale ładne zdjęcie

  2. Majana Says:

    He he😉 Cyjankowy;))

  3. kasiaaaa24 Says:

    Podoba mi się🙂 Tylko chyba tonę jabłek trzeba zjeść żeby uzyskać szklankę pestek🙂 Podejrzewam, że będę te pestki zbierać ze dwa miesiące, jak zrobię akcje wśród znajomych i rodziny🙂. Czy to nie zaszkodzi, że będą już wysuszone?

    Pozdrawiam🙂

  4. cudawianki Says:

    nie znalam wczesniej, wiec z checia chcialabym taki prezent, zeby poznac🙂

  5. zemfiroczka Says:

    Hehe! Też mnie zastanowiło ile trzeba najpierw zjeść jabłek?😉

    Cudne zdjęcie!

  6. Aklat Says:

    Niebezpieczna ta nalewka😉

  7. polka Says:

    Skoro niebezpieczna to mi już smakuje😀
    Śliczne zdjęcia Aga!

    A ja będę w domu na Święta tralalala :)))))

  8. Tilianara Says:

    Ale ciekawostka! Mam tę książkę – muszę się jej dokładniej przyjrzeć🙂

  9. Bea Says:

    Bardzo oryginalny pomysl! Nie znalam tego typu pestkowki… I urocze zdjecie🙂

  10. Aga z Zapiecka Says:

    Margot, dziękuję🙂

    Majanko, Aklat nie inaczej🙂 wszystko co dobre..jest niezdrowe, nielegalne albo tuczace.

    Kasiaaaa24, nie zaszkodzi, my zbieraliśmy pare ladnych miesiecy🙂 Sa odmiany ktore maja wiecej pestek, na te trzeba polowac🙂 Antonowka ma sporo.

    Cudawianki, bardzo polecam🙂

    zemfiroczka sporo trzeba zjesc, jakies chutneye, puree, szarlotki i sie uzbiera🙂

    Poleczko, wiedziałam :))

    Tili, a ja już znalazlam kilka ciekawych przepisow z tej ksiazki w sieci.. przyjrzyj sie a potem sie z nami podziel🙂

    Beo, przyznam się ze w tym przepisie zaintrygowały mnie wlasnie pestki, chyba dlatego ze nie lubie niczego wyrzucac, a na starosc to sie u mnie nasila😉

    Pozdrawiam cieplutko
    Aga

  11. buruuberii Says:

    Ta nalewka jest conajmniej dobra na prezent, jest wysmienita! Dostac taki prezent od Agi, to sama radosc – wiem cos o tym🙂
    Zaczelam zbierac pestki, idzie to strasznie powoli, ale warto – mowie Wam🙂
    Aga, dziekuje przeogromnie, az nie moge doczekac sie az nalewka na dobre dojrzeje – ale juz jest niesamowita!
    Usciski na Swieta, B.

  12. Majana Says:

    Wesołych,ciepłych , pięknych Swiąt Bożego Narodzenia Aga!:)

  13. andzia-35 Says:

    Aga, zdrowych, wesołych świąt Ci zyczę!

  14. margot11 Says:

    Aga nastawiłam nalewkę :DDDD
    Wesołych Świąt


  15. Cudowne zdjęcie, Ago. Światło, barwy…

    Wszystkiego najlepszego w 2010 życzę🙂

  16. Aga z Zapiecka Says:

    Basiu, bardzo się cieszę :))
    Trzymam kciuki za pestki, dużo brakuje do pełnej szklanki?😉

    Majanko, Andziu dziękuję :*

    Alu, dziękuję pięknie🙂
    Z tą nalewką to mnie zaskoczyłaś, kiedy tyle pestek uzbierałaś???😉

    Aniu, dziękuję za miłe słowa i za życzenia🙂

    Uściski!
    Aga


Skomentuj

