Napój imbirowy

11 czerwca, 2011

Napój imbirowy

Moim zdaniem nic tak nie gasi pragnienia w upalne dni jak ten napój. Dla mnie hit. Przepis wypatrzyłam dawno temu o tutaj.

Składniki:

* 60 – 90 g świeżego korzenia imbiru,
* 2-3 łyżki cukru do smaku (wg mnie najlepszy będzie ciemnobrązowy, choć napój do zdjęcia zrobiłam z białym),
* limonka albo cytryna,
* kilka listków świeżej mięty,
* lód (opcjonalnie),
* około 1l wody (polecam gazowaną dla tych co lubią bąbelki).

1. Imbir oskrobać ze skórki, zetrzeć na tarce o drobnych oczkach. Limonkę/cytrynę dokładnie wyszorować, sparzyć, zetrzeć z niej skórkę, a następnie wycisnąć sok.
2. Starty imbir wymieszać z cukrem, startą skórką cytrynową oraz sokiem z cytryny. Wymieszać z wodą i odczekać kilka minut. W razie potrzeby dosłodzić.
3. Przelać przez sitko do dzbanka albo do butelki.
4. Schłodzić w lodówce. Podawać z miętą i z lodem.

Przepis bierze udział w akcji:

Letnie Orzeźwienie

Komentarzy 13 to “Napój imbirowy”


  1. Bardzo lubię smak i zapach świeżego imbiru.A sam napój wyglada tak pięknie jak lemoniada mniam z chęcią wypróbuję 🙂

  2. Majana Says:

    Taki napój musi smakować świetnie i gasić pragnienie. PIękne zdjęcie.
    Pozdrówki ślę serdeczne :*

  3. Lev Says:

    a 60-90 g to ile tak w cm? mniej-więcej? albo ile łyżek już startego wychodzi? bo nie mam wagi a szacowanie nie wychodzi mi najlepiej

  4. Aga z Zapiecka Says:

    1 łyżka (15 ml) drobno startego imbiru to około 10-12g.


  5. Zrobiłam wieczorem – bardzo fajny orzeźwiający napój, tylko szkoda mi tego pozostałego na sitku imbiru z miętą, więc zaleję go na noc wrzątkiem i zobaczę co mi rano wyjdzie;) Następnym razem chyba też posłodzę raczej miodem, a nie cukrem. Dziękuję za przepis!

  6. Bea Says:

    O taaak! Taki imbirowy napoj jest wspanialy! 🙂

    Pozdrawiam serdecznie!
    I milego tygodnia zycze 🙂

  7. Ola Says:

    Na pewno zrobię, jak tylko uda mi się dorwać gdzieś imbir! 🙂

    Pycha!

  8. Ola Says:

    A jeszcze jedno – gdzie taką fotogeniczną butelkę kupiłaś? 🙂

    Pozdrawiam!

  9. Aga z Zapiecka Says:

    Witaj Karolino,
    ja np. imbir zalewam ponownie wodą gazowaną, dodaję do smaku cukier i sok z cytryny, wstawiam do lodówki i napój ładnie naciąga aromatem imbiru. Pomysł z wrzątkiem też dobry 🙂 Pozdrawiam 🙂

  10. Aga z Zapiecka Says:

    Witaj Olu 🙂
    Butelka zakupiona jakiś czas temu w popularnym sklepie na I. 🙂 Ale jak poszukasz w internecie to znajdziesz tego typu butelki (w różnych kolorach, rozmiarach i kształtach) u pewnego znanego włoskiego producenta słoików, butelek i innego szkła 😉 Pozdrawiam

  11. Kasia Says:

    Uwielbiam takie napoje 🙂 Chciałoby się sięgnąć ręką i wyciągnąć ten kieliszek ze zdjęcia ;D

  12. kotokrytycy Says:

    Bardzo spodobał nam się Twój blog, dlatego korzystając z okazji, chcielibyśmy nominować go do wyróżnienia One Lovely Blog Award, które znajduje się wraz z zasadmi konkursu na naszej kociej stronie http://www.blok.koty2.com/one-lovely-blog-award-nominacja-dla-kotow-2/ Pozdrawiamy ciepło, Koty 2.

  13. bjedrona Says:

    Nigdy nie próbowałam napoku imbirowego, jużs obie wyobrażam jego zapach, mmm 🙂


Dodaj komentarz